ذوعلم: تبیین روشن سند تحول بنیادین آموزشی نیازمند اقدامات اندیشه‌ای است

تهران (پانا) - عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد تبیین روشن اهداف و سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کارهای صوری و کلیشه‌ای نمی‌تواند انجام شود و بسط پیدا کند بلکه نیاز به اقدامات اندیشه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ذوعلم: تبیین روشن سند تحول بنیادین آموزشی نیازمند اقدامات اندیشه‌ای است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره اهداف کلان و راهبردهای کلی مشخص شده در سند تحول بنیادین و اجرای این سند، اظهار کرد: نقشه راه کارآمد و اثربخشی که بتواند به گونه‌ای زمان بندی شده و برخوردار از شاخص‌های تعریف شده، مسیر راه آموزش و پرورش را نشان دهد، هنوز دیده نشده است.

وی افزود: امید است با تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع ترمیم سند تحول بنیادین و تجربه‌های مسوولان در آموزش و پرورش در خصوص اجرای صحیح اهداف کلان و راهبردهای سند تحول اقدامت موثری صورت گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه چگونگی ابعاد ترمیم سند تحول بنیادین یک بحث مفصل است، ادامه داد: ابعاد ترمیم سند تحول بنیادین باید در فرآیندی شکل گیرد که با نگاهی عمیق‌تر به مبانی نظری و ارزشی خود، تحول مطلوبی را رقم بزند.

ذوعلم خاطرنشان کرد: با توجه به فرآیند شکل‌گیری ابعاد ترمیم سند تحول بنیادین باید در سال‌های آینده شاهد یک دگرگونی مثبت عینی و واقعی در روند نظام تعلیم و تربیت بود.

تبیین روشن سند تحول بنیادین در همه سطوح آموزش و پرورش

وی همچنین درباره تبیین روشن سند تحول بنیادین در همه سطوح آموزش و پرورش به ویژه در میان مدیران و معلمان اظهار کرد: در این زمینه هم اقداماتی صورت گرفته اما می‌توان گفت که کارهای موثر فکری کمتر انجام شده است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه سند تحول حاوی فکر و اندیشه است، افزود: سند تحول بنیادین نگاه فلسفی و معرفتی متفاوتی نسبت به تعلیم و تربیت رایج را منتقل می‌کند.

ذوعلم تاکید کرد: روشن شدن اهداف و سیاست‌های سند تحول بنیادین با کارهای صوری و کلیشه‌ای نمی‌تواند تبیین شود و بسط پیدا کند، از این رو به کارهای اندیشه‌ای نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین روشن سند تحول بنیادین در همه سطوح آموزش و پرورش نیاز به کارهای اندیشه‌ای در قالب کارگاه‌ها و مباحثات آزاداندیشی و کرسی‌های نقد و مسائلی از این قبیل دارد تا بتواند به یک استحکام فکری در باور معلمان و مجموعه فرهنگی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار