استاندار خوزستان :سلامت مردم اولویت اول و اصلی است

اهواز(پانا)- استاندار خوزستان در جلسه ستاد استانی کرونا با اذعان به عدم اجباری بودن حضور دانش آموزان در مدارس گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به مسائل خود مراقبتی شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان هستیم.

کد مطلب: ۱۱۲۲۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان :سلامت مردم اولویت اول و اصلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان عصر امروز ۲۲ شهریورماه در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به آمار رو به افزایش مبتلایان بیماری کرونا در استان گفت: به دلیل عدم تمکین مردم به دستور العمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا و مسائل خود مراقبتی شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان هستیم.

او افزود: طبق بررسی های صورت گرفته از مراجعه کنندگان، ۷.۵ درصد آنها به مسافرت رفته بودند و بیش از ۲۰ درصد هم در انواع تجمعات شرکت داشتند.

شریعتی گفت: این شرایط همچون زنگ خطری برای ماست تا مجدداً به بررسی و کنترل وضعیت فعلی پرداخته و مردم از شرکت در هر گونه تجمعی خود داری کنند و در صورت شرکت در تجمعات حتماً استفاده از ماسک و لوازم خود مراقبتی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به سپری کردن دهه اول محرم گفت: باید عزاداری ها و روضه خوانی های خانگی مدیریت و کنترل شود و در صورت عدم مراقبت و رعایت مسائل بهداشتی، به نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی دستور دادیم تا از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آورند.

او افزود: با توجه به شرایط موجود تعداد موکب ها بسیار زیاد است که باید بیشتر این مواکب که موارد بهداشتی را با سرو چای و قهوه زیر پا گذاشتند جمع آوری شده و یا تذکرات لازم به آنها داده شود.

نماینده عالی دولت در استان با اذعان به عدم اجباری بودن حضور دانش آموزان در فضای مدارس گفت: آموزش و پرورش باید به عنوان متولی اصلی در امور آموزشی اهتمام بیشتری داشته باشد و با توجه به گزارشات ارائه شده در رابطه با استفاده ماسک و وسایل خود مراقبتی در بین مدارس استان؛ این میزان در مقایسه با آمار ۸۵ درصدی مدارس سایر استان های کشور، بین ۵۵ الی ۶۰ درصد است که به همین دلیل دستورات و تذکرات لازم جهت رعایت بیشتر به آموزش و پرورش داده شده و هفته آینده به بررسی مجدد نتایج خواهیم پرداخت.

استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت آموزش غیر حضوری همچون آموزش حضوری در مدارس گفت: خانواده ها برای تحصیل غیر حضوری فرزندان خود در صورت دسترسی به فضای کافی به جهت آموزش، باید شرایطی سالم، آرام و مختص آموزش همچون کلاس درس به دور از هر گونه حواس پرتی اعم از وسایل بازی و تلویزیون را فراهم کنند تا فرزندان آنها بتوانند به صورت جدی به تحصیل بپردازند و از سایر دانش آموزان عقب نمانند.

شریعتی همچنین با مخاطب قرار دادن معلمان و خاطر نشان کردن اهمیت آنها در میزان کیفیت فضای آموزشی در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: معلمان نیز باید همچون کادر درمان با جدیت فراوان در کلاس ها با مطالعه بیشتر و آگاه تر به فضای جدید تحصیلی حاضر شده و تدریس خود را انجام دهند تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل بپردازند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: تلاش بر این هست تا فرمانداران هر شهرستان به جهت بررسی شرایط به صورت سرزده در مدارس و کلاس ها حضور پیدا کرده و تجمعات را مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار