جلسه هماهنگی پایگاه های انتخاب رشته کنکور۹۹ در منطقه۱۷

تهران(پانا)- جلسه هماهنگی پایگاههای انتخاب رشته کنکور سراسری با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره، محسن بنی علی، کارشناس روابط عمومی و مدیران و مشاوران پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش منطقه۱۷، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی پایگاه های انتخاب رشته کنکور۹۹ در منطقه۱۷

طاهره پور محمود گفت: انتخاب رشته یکی از مهمترین انتخاب­های هر فرد پس از پایان تحصیلات متوسطه است. این انتخاب به دلیل تاثیر زیادی که در تعیین سرنوشت افراد دارد تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد عوامل بیرونی تا حدودی از اختیار فرد خارج است و به صورت غیرمستقیم انتخاب او را تحت تأثیر قرار می­ دهند.
وی افزود: هر انسانی در زندگی شخصی خود ناگزیر از انتخاب است و در دورانهای مختلف انتخاب های زیادی اتفاق می افتد که برخی از آنها تاثیر زیادی در آینده ی زندگی شغلی و اجتماعی فرد دارد اهمیت زیادی دارند، که انتخاب رشته کنکور می تواند یکی از انتخابهای مهم است که برای دانش آموزان اتفاق می افتد که ممکن است اولین انتخاب اساسی هم باشد.
وی با اشاره به رسالت مهم مشاوران در مدارس و اهمیت این حرفه تخصصی برای راهنمایی و هدایت دانش آموزان یادآور شد: انتخاب رشته دانشگاهی به منزله انتخاب رشته شغلی و تعیین مسیر زندگی است و همکاران مشاور در پایگاه های آموزش و پرورش کمک خوبی خواهند بود.
وی ادامه افزود: دانش آموزان، رشته های تحصیلی و دانشگاه های خود را بر اساس علاقه و رتبه علمی کسب شده و همچنین توانمندی های خود اولویت بندی کنند و خانواده ها هم سعی در توجه به علاقه مندی فرزند خود داشته باشند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، توجه به زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته را مهم دانست و خاطرنشان کرد: داوطلبان برای روند انتخاب رشته خود برنامه ریزی داشته باشند و مشاوره برای انتخاب رشته خود را به روز آخر موکول نکنند.همچنین مشاوران تحصیلی می توانند با تلاش خود در پایگاههای انتخاب رشته، محیطی امن و دور از استرس را برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور فراهم کنند.
در پایان حاضرین جلسه ضمن آسیب شناسی فعالیت پایگاههای انتخاب رشته در سال گذشته، پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت بهتر شدن روند فعالیت این پایگاه ها ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار