مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

فعالیت‌های مشترک آموزش و پرورش و بسیج گسترش می یابد

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با توجه به رویکرد تربیتی آموزش و پرورش و بسیج، گسترش فعالیت‌های مشترک این دو نهاد فرهنگی، ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های مشترک آموزش و پرورش و بسیج  گسترش می یابد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس از 15 شهریور در شرایط کرونایی جامعه اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص شروع سال تحصیلی، برای اجرای فعالیت مدارس نیازمند همراهی و همدلی ارگان‌‌هایی همچون بسیج و سپاه پاسداران هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش و بسیج همواره در کنار هم به جامعه خدمت رسانی کرده‌اند، تصریح کرد: بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموی در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در سطح استان انجام داده‌اند و گسترش و توسعه‌ی این خدمات ضروری است.

کرمی اردوی راهیان نور را یکی از برجسته‌ترین فعالیت مشترک آموزش و پرورش و بسیج دانست و عنوان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بخشی از برنامه اعزام دانش آموزان دوره تحصیل متوسطه دوم در سال تحصیلی گذشته لغو شد که امیدواریم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با اشاره به ابلاغ برنامه‌های سال 99 آموزش و پرورش استان که بر اساس سند تحول بنیادین تدوین شده است، بیان کرد: تربیت رویکرد اصلی سند تحول بنیادین است و ما تلاش می‌کنیم این سند که نقشه راه آموزش و پرورش است، در مدارس استان عملیاتی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس از 31 شهریور افزود: با توجه به بازگشایی مدارس از 15 شهریور، در این سال تحصیلی فرصت بیشتری برای اجرای برنامه‌های با کیفیت تر است تا بتوانیم دین خود را به شهدای عزیز و ایثارگران دفاع مقدس ادا کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که شبکه شاد به عنوان شبکه اختصاصی آموزش و پرورش بخشی از فرایند فعالیت مدارس است، امسال برای اجرای زنگ مفاومت و ایثار از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

آموزش و پرورش تجلی انسان‌های تراز انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش ‌آموز گفت : فرهنگیان و دانش آموزان در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس همواره در گردان‌های خط شکن قرار داشتند که این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها مدال افتخار آموزش و پرورش است.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه نظام تربیت و آموزش در اسلام و انقلاب اسلامی جایگاه رفیع و بلند مرتبه ای دارد، اظهار کرد: ریشه و پایه همه موفقیت‌های رخ داده در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی در نظام تربیتی است.

وی ادامه داد: همه ما از کلاس‌های درس آموزش و پرورش و سنگر مدرسه عبور کرده تا به جایگاه مدیریتی دست پیدا کنیم به همین دلیل اساس همه فعالیت‌ها نظام تربیتی است.

سردار رزمجو با بیان اینکه آموزش و پرورش تجلی تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: حسین فهمیده‌ها، شهید صافی‌ها و شهید حججی‌ها از آموزش و پرورش رشد کرده و دنیا را به زانو در آورده اند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ادامه داد: هماهنگی و همکاری و تعامل خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح کلان و در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره وی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: شایسته است در این ایام باشکوه از خانواده شهدا، فرهنگی و دانش آموز و جانبازان و ایثارگران فرهنگی تجلیل شود

سردار رزمجو در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: سپاه پاسداران استان به زودی هزار بسته نوشت افزار در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع می کند.

علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم اظهار کرد : مصمم هستیم فعالیتهای مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی را ارتقاء ببخشیم .

موحدی گفت : برای چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برنامه های فاخری در دست اجرا داریم که تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان و ویژه برنامه زنگ مقاومت در مدارس و حضور فعال در نمایشگاه هفته دفاع ، و حضور در منزل خانواده های معزز شهدای فرهنگی و دانش آموز استان ، از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار