احمدی: طرح شور عاطفه ها به جای جشن عاطفه ها برگزار می‌شود

تهران (پانا) - در آستانه شروع مهر و جشن عاطفه ها به سبک و سیاق هرسال آموزش و پرورش مهیای برگزاری این شور در میان دانش آموزان خود می شود. احمدی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در آستانه سال تحصیلی، جشن عاطفه‌ها با همکاری صداوسیما، آموزش‌وپرورش، بسیج و سازمان دانش‌آموزی به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شد، می افزاید: با توجه به تقارن جشن عاطفه‌ها با ایام ماه محرم از روز شنبه ۲۲ شهریورماه لغایت جمعه ۱۱ مهرماه، شور عاطفه‌ها به منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
احمدی: طرح شور عاطفه ها به جای جشن عاطفه ها برگزار می‌شود

زاهد احمدی، معاون سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در گفت و گو با پانا می گوید: جشن عاطفه ها همه سال با بازگشایی مدارس آغاز می شود. در این جشن هر سال کمک های مردمی به چندین شکل جمع آوری می شود که یکی از این روش ها با همکاری آموزش و پرورش است. برگزاری جشن عاطفه هادر سطح مدارس فرصتی است تا دانش‌آموزان از بعد تربیتی آموزش های لازم را ببینند. اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم بصورت مجازی برگزار شده و از تاریخ۲۲ شهریورماه برگزاری این مراسم آغاز می شود.

وی با اشاره به تفاوت نحوه برگزاری جشن عاطفه ها نسبت به سال های گذشته می گوید: تفاوتی که این جشن امسال با سایر سال های قبل دارد این است که به دلیل شیوع کرونا باید بصورت مجازی برگزار شود. همچنین به دلیل همزمانی برگزاری این مراسم با ایام محرم عنوان «شور عاطفه» انتخاب شده است.
احمدی با اشاره به تاریخچه این همکاری میان آموزش و پرورش و کمیته امداد می گوید: همه سال آموزش و پرورش به عنوان همیار در اجرای این برنامه در سطح مدارس مشارکت می کند. تفاهم نامه ها بلافاصله به سازمان دانش‌آموزی واگذار می شد. دلیل این امر این است که سازمان دانش آموزی متولی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در سطح مدارس است و یکی از آیتم های تربیت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی تقویت حس نوع دوستی در دانش آموزان است. این تقویت حس نوع دوستی در قالب برنامه های سازمان دانش آموزی برگزار می شود. بنابراین هر سال این ماموریت به سازمان دانش‌آموزی ارجاع داده می شود. علاوه بر جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری در اسفندماه نیز برگزار می شود و در آن جشن نیز آموزش و پرورش مشارکت دارد.
وی می افزاید: در نشستی که در محل کمیته امداد داشتیم امسال سازمان دانش آموزی شهر تهران پیشنهاداتی با کمیته مطرح کرد و در نهایت مقرر شد یک کلیپی کمیته امداد تهیه کرده و ما برای مناطق نوزده گانه بخشنامه کنیم. در این کلیپ یک شماره کارتی قید شده که به حساب کمیته امداد است و خانواده ها و اولیا و مربیان و مدیران و همکاران فرهنگی به این شماره کارتی که در بخشنامه می آید مبالغ خود را واریز می کنند. این مبلغ وارد کمیته امداد می شود و بعد کمیته اعلام می کند که چه مبلغی در سطح شهر تهران از این طریق جمع آوری شده است. کاری که ما انجام می دهیم این است که مدارسی که دانش‌آموزان نیازمند و بی بضاعت دارند به کمیته امداد با شماره حساب معرفی کرده و کمیته مستقیم خودش پول را به حساب مدارس واریز می کنند. در نهایت ما هم به مدیران مدارس اعلام می کنیم که چه مبلغی از شور عاطفه ها به حساب شان واریز شده است و خودشان تصمیم می گیرند چکونه به دانش‌آموزان نیازمندشان کمک کنند.
وی با اشاره به تاریخ برگزاری شور عاطفه ها می گوید: تاریخ برگزاری شور عاطفه ها از ۲۲ شهریور شروع شده و تا۱۱ مهرماه ادامه دارد. همچنین در نشستی که سازمان دانش‌آموزی شهر تهران با کمیته امداد داشت پیشنهادات دیگری مطرح کرد. در این نشست درباره روند جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد در آموزش و پرورش تغییراتی پیشنهاد شد. طرحی با عنوان نیکوکاری مطرح شد. در این طرح اداره کل دفتری مردم نهاد با افراد درون سازمانی خودشان تشکیل می دهند و حساب بانکی با دو امضا معرفی می کنند. در واقع در اداره کل اتاقی برای طرح های نیکوکاری در نظر گرفته می شود و از این به بعد آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک های مردمی در هر مناسبتی از جشن عاطفه ها و نیکوکاری گرفته تا کمک های مردمی به دلیل زلزله یا سیل و غیره شماره حساب طرح نیکوکاری را به مدارس و مناطق ارسال می کند و همان نهاد نیکوکاری تعریف شده دانش آموزان بی بضاعتش را معرفی می کند.
وی می افزاید: طرح دیگر این است که در هر مدرسه رابط فرهنگی داشته باشیم و پیشنهاد سازمان دانش آموزی این بود همانطور که در مدارس کتاب یار، طبیعت یار، معلم یار، مدیر یار و معاون یار در بین پیشتازان داریم یک عضو پیشتاز با عنوان امدادیار تعریف شود تا کمیته امداد هم برای برقراری ارتباط با هر مدرسه ای از طریق امدادیار سازمان دانش آموزی با آن مدرسه ارتباط بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار