برنامه اجرایی واگذاری اراضی عشایر مغان به‌زودی آغاز می شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل از آغاز برنامه اجرایی واگذاری اراضی عشایر مغان در روزهای نزدیک آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه اجرایی واگذاری اراضی عشایر مغان به‌زودی آغاز می شود

اکبر بهنام جو در گفت وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: با تلاشی که در دو سال اخیر با همت و توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل صورت گرفت سرانجام بعد از سالها خبر خوش برای مردم استان اردبیل و عشایر تلاشگر و فعال منطقه مغان خواهیم داد که تعهدات دولت مبنی بر واگذاری اراضی که به عنوان حقوق عرفی عشایر در محدوده کشت و صنعت مغان بود، به تصویب رسید.

او با اشاره به اینکه در این دو سال اخیر تلاش بسیاری از سوی مجموعه استانداری جهت تحقق این قول شده است گفت: بعد از تلاش‌های گسترده به دنبال درخواست عشایر مبنی بر تعیین تکلیف این اراضی، کمیسیون‌های مختلفی در دولت برگزار شد و امروز این مصوبه در هیئت دولت تصویب و مردم این خطه را خوشحال کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه مردم غیور مغان برای ما دارای ارزش، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای است افزود: در مناطق مختلف پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی و مشگین‌شهر خدماتی که برای اهالی انجام می‌شود را وظیفه دولتمردان می‌دانیم و بر این وظایف خود پایبند هستیم.

بهنام جو بیان کرد: به دنبال تصویب این لایحه واگذاری ۱۶هزار هکتار برای عشایر متشکل از هیئت ۷ نفره که به کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان واگذار شده بود مسجل و با قانونی شدن راهکارهای واگذاری جزئیات این اراضی به جهاد کشاوزی ابلاغ خواهد شد.

او همچنین گفت: در قالب ۵ هزار و ۴۸۰ هکتار براساس مصوبه دولت در سال ۸۷ بخشی از این اراضی بدون سند باقی مانده بود که با تعیین تکلیف آنها نیز براساس مصوبه هیئت دولت ابلاغیه استانداری به معاونت امور اقتصادی ارسال شده تا با تشکیل کمیته پایش کارهای تخصصی در این حوزه انجام شود.

پس از گذشت ۴۷ سال لایحه واگذاری اراضی سه هکتاری عشایر مغان در هیئت دولت تصویب شد و برنامه اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار