آیا مدیریت استقلال به همه چیز فکر کرده است؟

تهران (پانا) - این روزها مهم‌ترین موضوع فوتبال ایران بازگشت آندرا استراماچونی است و مرد ایتالیایی بار دیگر نام خودش را در صدر اخبار قرار داده است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا مدیریت استقلال به همه چیز فکر کرده است؟

به گزارش خبرآنلاین، موضوع بازگشت آندرا استراماچونی به فوتبال ایران و تیم استقلال این روزها در صدر اخبار قرار دارد و هر روز خبرهای مختلفی مبنی بر حضور دوباره سرمربی محبوب استقلالی‌ها روی نیمکت این تیم شنیده می‌شود. هواداران استقلال در فضای مجازی خواهان صدور مجوز برای بازگشت مرد ایتالیایی به نیمکت تیمشان هستند. کار به جایی رسیده که هشتگ مربوط به بازگشت سرمربی ایتالیایی تبدیل به ترند اول توییتر شده است. مدیریت باشگاه استقلال درحالی از تلاش خود برای برگرداندن سرمربی ایتالیایی سخن گفته که چندی پیش قانونی مبنی بر ممنوعیت حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران تصویب شد و همین موضوع کار برگشتن استراماچونی را بسیار سخت کرده است.

در توانایی‌های فنی استراماچونی شکی وجود ندارد و قطعا حضور او در ایران می‌توان به استقلال کمک زیادی کند تا پس از سال‌ها به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد. علاوه بر این باشگاه استقلال مبلغ قرارداد استراماچونی را باید تحت هر شرایطی به او پرداخت کند وچه بهتر که این هزینه با استفاده از توانایی‌های فنی او انجام پذیرد. هم‌چنین در صورت بازگشت استراماچونی استقلال از پرداخت مبلغ غرامت به او هم معاف می‌شود و البته دیگر لازم نیست هزینه بیشتری برای سرمربی آینده خود داشته باشد.

با این حال صرف نظر مشکلات و موانع پیش روی آبی‌ها برای بازگشت مرد ایتالیایی و اینکه خود او تا چه حد راضی به بازگشت شده، سوالات دیگری هم وجود دارد که مشخص نیست مدیران باشگاه استقلال به آن فکر کرده باشند. استراماچونی آذرماه سال 1398 استقلال را با فسخ یک طرفه قراردادش ترک کرد و از آن روز تا به این لحظه شرایط یان باشگاه تغییر چنئانی نکرده است. آبی‌ها این روزها در پرداخت مطالبات دو بازیکن خارجی خود یعنی دیاباته و میلیچ به مشکل خورده‌اند و باید طلب شفر را هم پرداخت کنند. از طرفی موانع پرداخت پول به حساب استراماچونی به خاطر تحریم‌ها هنوز هم وجود دارد و مشخص نیست باشگاه استقلال برای حل این مشکل چه تدبیری اندیشیده است. همه این ها نشان می‌دهد اوضاع در استقلال نسبت به روزی که استراماچونی ایران را ترک کرد ذره‌ای تغییر نکرده و بعید نیست حتی در صورت بازگشت این سرمربی باز هم شاهد مشکلات مشابهی باشیم. در واقع مدیریتی که در بسیاری از امور ابتدایی باشگاه استقلال هم ضعف نشان داده، ممکن است بعدا باعث نارضایتی استراماچونی هم شود.

احمد سعادتمند، مدیرعامل فعلی استقلال از تامین منابع مالی برای بازگشت استراماچونی سخن گفته و وعده داده پول او پرداخت خواهد شد ولی هیچکس نمی‌تواند حضور خود سعادتمند را حتی تا آغاز لیگ بیستم تضمین کند و مشخص نیست در صورت جدایی مدیرعامل فعلی نفر بعدی با توجه به شرایط فعلی چگونه می‌خواهد از پس پرداخت مخارج استراماچونی برآید. با این حال و با توجه به این‌که استقلال تحت هر شرایطی باید مطالبات استراماچونی را پرداخت کند، چه بهتر که بتواند از حضور او در لیگ برتر هم بهره ببرد اما وزارت ورزش می‌توان ابتدا از مدعیان برگرداندن استراماچونی ضمانت مالی بگیرد تا مشخص شود ادعای مدیران استقلال در این ماجرا و تامین منابع مالی تا چه حدی واقعی است.

بازگشت استراماچونی وعده‌ای شیرین است که تحقق آن کمک زیادی به تیم استقلال و حتی لیگ برتر ایران خواهد کرد اما چه بهتر که ابتدا تمام قسمت‌های این موضوع بررسی شود و سپس مجوز برگشتن این سرمربی محبوب صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار