انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی

تهران (پانا)- تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی باهدف انجام همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان و حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک، فصل جدیدی از گسترش تعاملات پژوهشی و آموزشی بین این دو نهاد علمی را آغاز کردند.

خنیفر با اشاره به سابقه طولانی مراکز تربیت معلم در ایران، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی حاکمیتی دانستند که با کمک نهادهای علمی و فرهنگی کشور و بهره ­گیری از امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم ­افزاری آنها تلاش خواهد کرد تا امر خطیر تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی ایران را به نحو مطلوب به انجام برساند. وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم­نامه، شاهد اتفاقات مهم بین دانشگاه فرهنگیان و جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خواهیم بود.

این تفاهم‌نامه برای ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم، افزایش تولیدات علمی، و کاربردی‌کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی ـ پژوهشی و حرکت در مسیر نظریه‌پردازی و اشاعه‌ تفکر علم، و استفاده‌ی بهینه از امکانات موجود در جهت اهداف مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه، انجام همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مرتبط این دو نهاد علمی است. همکاری در ایجاد تشکیلات مناسب به‌منظور تالیف، ترجمه و انتشار کتب، نشر نتایج تحقیقات و مقالات علمی و تولید مواد کمک‌آموزشی در حوزه‌های مورد توافق، مشارکت در جذب دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد، برنامه‌ریزی و ایجاد شرایط و امکانات لازم به‌منظور فراهم آوردن زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنان بر مبنای نیازهای واقعی جامعه، بهره‌گیری از تجارب، ظرفیت‌ها و امکانات متقابل علمی، آموزشی، پژوهشی با رعایت مقررات مربوطه و همکاری در استفاده از امکانات آموزشی طرفین برای برگزاری دوره‌های آموزشی در بستر دولت الکترونیک، و همچنین همکاری در برگزاری بازدیدهای علمی، فرهنگی و آموزشی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی، راه‌اندازی، توسعه و تجهیز مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه و همکاری دوجانبه در اجرای تحقیقات کاربردی مشترک از دیگر زمینه‌های همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و جهاددانشگاهی در این تفاهم‌نامه است.

مدت اجرای این تفاهم‌نامه پنج سال است و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است. کمیته‌ای مشترک از دو طرف اجرای مفاد تفاهم‌نامه را پیگیری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار