رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

افزایش جمعیت «موش‌های نروِژی» در پایتخت صحت دارد؟

تهران (پانا) - موش‌های بزرگ پایتخت که به «موش‌های نروژی» شهرت دارند، سال‌هاست در کوچه‌ها و معابر پایتخت جولان می‌دهند و شهرداری تهران متولی کنترل جمعیت موش‌های تهران است که البته دستاورد چندانی در طول این سال‌ها برای کاهش جمعیت موش‌ها در پایتخت نداشته است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش جمعیت «موش‌های نروِژی» در پایتخت صحت دارد؟

این روزها دیدن موش‌های بزرگ برای شهروندان تهرانی امری عادی شده است، موش‌هایی که نه تنها از حضور مردم هراسی ندارند بلکه در پیاده‌روها آزادانه جولان می‌دهند. هر چند در کلانشهر تهران، آمار دقیقی از شمار موش‌ها در دست نیست اما برای مبارزه با آنها، در سال‌های گذشته طرح‌های زیادی از جمله طعمه‌گذاری و استفاده از «سم» در برخی محله‌ها انجام شد که به نظر می‌رسد مشکل همچنان پا برجاست و جمعیت موش‌های تهران نه تنها کنترل نشده بلکه روز به روز هم افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان، فراوانی موش‌های شهری در مناطق پرجمعیت، متراکم و مناطقی که دارای بافت ساختمانی فرسوده و زیر ساخت کهنه است بیشتر دیده می‌شود و بر این اساس، در مناطق جنوبی شهر تهران به لحاظ فرسودگی و تراکم جمعیتی نسبت به مناطق شمالی موش بیشتری به چشم می‌خورد.

کنترل و مبارزه با این جانور موذی با استناد به بند ۱۵ قانون شهرداری‌ها به عنوان سیاست‌گذار و برنامه‌ریزی موظف به کاهش کنترل موش هستند و شهرداری در این زمینه برنامه‌های زیادی اجرا کرده است. متاسفانه در ایام تابستان و در گرم‌ترین روزهای سال بازهم شهروندان تهرانی شاهد جولان موش‌ها در مناطق مختلف شهر هستند که نشان می‌دهد متولیان باید اقدامات جدی‌تری را در این زمینه انجام دهند. ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره گلایه شهروندان تهرانی از افزایش جمعیت موش در مناطق مختلف پایتخت اظهار کرد: «در شهرداری تهران دو سامانه برای گزارش‌های مردمی وجود دارد و هر جا که به سامانه 137 یا 1881 شهرداری تهران اعلام شود که موش وجود دارد، قطعا از سوی متولیان در شهرداری اقدام لازم صورت می‌گیرد.»

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های مردمی درباره افزایش جمعیت موش در پایتخت گفت: «در گزارش‌‌هایی که به سامانه 137 یا 1881 اعلام شده است نشان می‌دهد که جمعیت موش در سطح محلات آنقدر زیاد نیست و هر جایی که موارد مربوطه گزارش شده، به سرعت رسیدگی شده و رسیدگی خواهد شد.»

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «حتی در منطقه شرق تهران که گزارش وجود موش داشتیم، کمیته سلامت شورای شهر تهران را اعزام کردیم و از آنجا بازدید کردند و نسبت به امحای موش‌ها اقدام شد، بنابراین اگر جایی مجددا موش دیده شود شهروندان می‌توانند موارد را به سامانه‌های شهرداری اطلاع دهند و مطمئن باشند که به سرعت نسبت به کنترل زاد و ولد موش‌ها و امحای موش‌ها اقدام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار