پایان کنکور سراسری افغانستان پس از ۴۵ روز

تهران (پانا) - کنکور سراسری افغانستان پس از ۴۵ روز فرآیند برگزاری، امروز جمعه با حضور ۱۰ هزار و ۹۰۰ دانش آموز در کابل پایتخت به پایان رسید و اسامی پذیرفته شدگان این رقابت طولانی هفته اول مهر ماه اعلام خواهد شد. رقم کل داوطلبان شرکت کننده طی فرایند آزمون سراسری افغانستان ۲۲۰ هزار نفر اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پایان کنکور سراسری افغانستان پس از ۴۵ روز

به گزارش ایرنا، دلیل طولانی بودن فراینده کنکور در افغانستان به این دلیل است که به خاطر مشکلات امنیتی و نبود جا و امکانات کافی این آزمون هر هفته در یک استان برگزار می شود.

اداره ملی امتحانات کنکور افغانستان امروز جمعه اعلام کرد که دوره پایانی امتحان امروز در کابل برگزار شد و در این دور افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در روزهای گذشته در این آزمون حاضر شوند، شرکت کردند.

عبدالقدیر خموش، رییس اداره ملی امتحانات افغانستان امروز جمعه روند کنکور سراسری را پایان یافته اعلام کرد و گفت؛ از فردا در باره اعلام نتایج تمرکز خواهند کرد.

وی اضافه کرد که هرچند روند آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا با چالش‌هایی مواجه بود، ‌ اما با اتخاذ تدابیر، این روند با موفقیت به پایان رسید.

خموش افزود که امسال میزان داوطلبان نسبت به پارسال بیش‌تر بود، اما با بکارگیری سیستم‌ها و روش‌های موثر، این روند بخوبی به پایان رسید و شمار تمام داوطلبان کنکور سراسری به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است.

به علت گسترش ویروس کرونا روند آزمون سراسری افغانستان دو بار تعویق افتاد و پس از تلاش‌های زیاد یک‌ونیم ماه پیش این روند آغاز و امروز به پایان رسید.

تیم‌های بهداشتی نیز امسال روند آزمون کنکور را همراهی و نظارت می کردند و در صورتی که افراد مشکوک مبتلا به کرونا مشاهده می شد، از امتحان اخراج و به دور نهایی در جمع غیرحاضران باید امتحان را سپری می کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار