عرف: وزارت کشور خواستار برگزاری انتخابات دور دوم در حوزه میانه است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تکلیف ۶ حوزه انتخابیه مجلس یازدهم شورای اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ مشخص می‌شود، گفت به شورای نگهبان پیشنهاد کردیم تا انتخابات حوزه انتخابیه میانه خلاف پنج حوزه دیگر به شکل دور دوم برگزار شود تا حق نامزدی ضایع نشود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
عرف: وزارت کشور خواستار برگزاری انتخابات دور دوم در حوزه میانه است

جمال عرف در جمع خبرنگاران در حوزه انتخابیه البرز افزود: با رفتن حوزه انتخابیه میانه به انتخابات سال ۱۴۰۰، در این دوره از انتخابات ۶ حوزه از مجلس خواهیم داشت که از نظر وزارت کشور در پنج حوزه میان دوره‌ای است. پیشنهاد وزارت کشور این است که در حوزه میانه انتخابات به شکل دور دوم برگزار شود نه میان دوره‌ای.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه این پیشنهاد را با ارائه ادله به شورای نگهبان مطرح می‌کنیم، اظهار کرد: حقوقدانان و فقها موضوع را بررسی خواهند کرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

عرف با تشریح تفاوت انتخابات میان دوره‌ای با دوره دوم مجلس گفت: انتخابات میان دوره‌ای یعنی نامزدها از نو ثبت‌نام می‌کنند، مراحل تایید صلاحیت انجام می‌شود و جمعی رقابت می‌کنند اما در انتخابات دور دوم، ۲ نامزدی که یک بار رقابت کردند و بیشترین رای را به دست آوردند، شرکت می‌کنند؛ بنابراین ما حقوق نامزدها را رعایت می‌کنیم.

یکی از دونامزد حوزه انتخابیه میانه سه روز پیش از انتخابات از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد. انتخابات این حوزه انتخابیه همراه با ۱۰ حوزه دیگر قرار بود امروز ۲۱ شهریور برگزار شود که بدلیل این رد صلاحیت، انتخابات آن به ۱۴۰۰ موکول شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: دور دوم انتخابات امروز در ۱۰ حوزه درحال برگزاری است و براساس گزارش رسیده تا کنون مشکلی نداشتیم. البته در شروع انتخابات برخی شعب تاخیراتی داشتند که به سرعت حل و فصل شد.همه شعب برخط هستند و مراجعه‌کنندگان رای خود را در صندوق می‌اندازند.

مردم از حق قانونی خود استفاده و در رای گیری مشارکت کنند

عرف گفت: هر کسی از این ۲ نامزد رای بیشتری داشته باشد صرفنظر از میزان رای، به عنوان نماینده انتخاب خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور از مردم خواست تا پای صندوق‌های رای بروند و گفت: مردم از این حق قانونی خود استفاده و در انتخابات و رای گیری مشارکت کنند تا کسی که قرار است چهار سال نماینده آنان در خانه ملت باشد با قدرت بیشتر و پشتوانه مردمی بهتری وظیفه نمایندگی خود را انجام دهد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ما بسیار مهم است؛ صبح امروز در سرکشی از حوزه انتخابی استان البرز ملاحظه کردم رعایت پروتکل برخی شعب خوب بود؛ هرجا که رعایت پروتکل به صورت نسبی بود تاکید کردیم کامل انجام شود چون سلامتی مردم برای ما اصل است و بعد مشارکت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار