تحول در اندیشه معلمان،نخستین گام در تحول اجتماع است

شیراز(پانا)-نشست هیئت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان فارس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد بر سند تحول بنیادین در شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تحول در اندیشه معلمان،نخستین گام در تحول اجتماع است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت همه‌ انسان‌ها در زمان دانش‌آموز بودن شکل گرفته و تمامی رفتارهای ما به دوران دانش‌آموزی بازمی‌گردد گفت: امروز آموزش و پرورش نیاز دارد تا معلم را به جایگاه اصلی خودش برگرداند.

علیرضا پاک فطرت ادامه داد: اگر این مهم محقق شود تمام مشکلات جامعه نیز حل می‌شود چون آموزش و پرورش بهترین گروهی است که می‌تواند بر افکار تاثیر بگذارد.
او با بیان اینکه مشکلات باید شناسایی و ریشه‌یابی شوند ادامه داد: اگر نگرش معلمان متحول شود زندگی خانواده‌ها و دانش‌آموزان متحول می‌شود و در این بین عملکرد افراد بسیار مهم تر از ظاهر افراد است.
رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان فارس نیز درباره عملکرد این هیئت و گزارش کار گروهی، با اشاره به منویات و سخنان رهبر معظم انقلاب با محوریت اجرای سند تحول و نقش و جایگاه هیئت اندیشه‌ورز بسیج گفت: وظیفه هیئت اندیشه ورز بسیج، طراحی و ماموریت‌های مختلفی اعم از جنگ سخت و جنگ نرم و سازندگی و خدمات‌رسانی است.

محمدعلی زارعی تاکید کرد: بسیج مظهر انقلاب و متکی بر بصیرت الهی است و معلمان نیز افسران سپاه تعلیم و تربیت هستند که باید روح اطلاعات‌شناسی و خودشناسی را در خود تقویت کنند.
به گفته رئیس بسیج فرهنگیان فارس۵۰ درصد سند تحول در کلاس درس اتفاق می‌افتد و هیچ دانش‌آموزی نباید احساس رها شدگی کند.
ناصر جوکار در ادامه این نشست گفت: معلمی، شدن است که مهم است و نه بودن وباید هر لحظه معلم تر و علمی‌تر شد.
او با بیان اینکه معلمان شهیدان زنده هستند افزود: معلمی فعل مضارع علمی‌تر است و این شما معلمان هستید که باید یک انسان مسئول تربیت کنید.


در این جلسه بر به کارگیری نیروهای زبده و کار آمد در آموزش و پرورش و گفتمان سازی سند تحول بنیادین به عنوان پیشنهاد تاکید شد.

همچنین توجه به نقش معلم و جلوگیری از کم رنگ شدن نقش معلم و قوت گرفتن موسسات آموزش خصوصی، توجه به وضعیت معیشتی معلمان، توجه به زیرساخت های آموزش و پرورش از دیگر پیشنهادات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین پیگیری واریز سرانه مدارس که در دوسال گذشته حذف شده است و توجه به بیمه شدن مدارس دولتی با قدمت 30 ساله و توجه ویزه به دانشگاه فرهنگیان و امکانات این دانشگاه، دیگر مواردی بود که در حضور نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار