وضعیت وخیم ۸۸ بیمار کرونایی فارس در بخش های مراقبت ویژه

شیراز(پانا)-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آمار کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته از افزایش تست های تشخیصی به ۲۶۲ هزار مورد خبر داد که از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در آزمایشگاه های تشخیصی استان بررسی شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت وخیم ۸۸ بیمار کرونایی فارس در بخش های مراقبت ویژه

به گزارس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارها، موارد مثبت قطعی ابتلا به کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۵ هزار و ۵۶۵ مورد رسیده است که از این تعداد تاکنون ۴۲ هزار و ۳۹۷ مورد با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
او با اشاره به جان‌باختن چهار هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کروناویروس اظهار کرد: با افزوده شدن این تعداد، آمار جان‌باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون به ۸۶۴ نفر افزایش یافت.
او با بیان اینکه ۷۱۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در مراکز درمانی استان بستری شدند، گفت: از این تعداد ۸۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی و سلامت آنان باشیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه به تفکیک مبتلایان بر اساس گروه سنی پرداخت و افزود: بر اساس آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس، تاکنون دو درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۶۹ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز در گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده‌اند.
این مقام مسوول ادامه داد: گروه سنی زیر ۱۰ سال یک درصد آمار جانباختگان، گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۱۳ درصد و گروه سنی بالای پنجاه سال، متاسفانه ۸۶ درصد آمار جانباختگان کروناویروس را به خود اختصاص داده اند که همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت از سلامت سالمندان، به عنوان گروه در معرض خطر این بیماری را افزایش می‌دهد.

همتی تاکید کرد: در شرایط فعلی و به ویژه با نزدیک شدن به فصل شیوع آنفولانزا می بایست نسبت به حفظ سلامت سالمندان دقت ویژه داشته و با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و حفظ فاصله فیزیکی، شاهد مهار این بیماری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار