مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در برنامه کاروان مهر با نشاط :

مدرسه باید امکان حضور لذت‌بخش دانش‌آموز را فراهم کند

شهرری(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در برنامه کاروان مهر بانشاط عنوان کرد مدرسه ای که درآن نشاط و شادی تعبیه شود و امکان حضور لذت بخش دانش آموز در آن وجود داشته باشد می تواند مدرسه با کیفتی باشد، در چنین مدرسه ای دانش‌آموز لذت می برد و آن‌را انتخاب می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید امکان حضور لذت‌بخش دانش‌آموز را فراهم کند

محمد صیدلو در ادامه گفت: این کاروان که برای چهارمین سال است که به همت دکتر حمیدی راه اندازی می شود، دارای ۲ کارکرد است که کارکرد اول به چشم دیده می‌شود و وسایلی هستند که در ۲۵ کامیون به مناطق ارسال می‌شوند، اگرچه این مقدار کفایت مدارس را نمی‌کند، اما مدیران بقیه اقلام را با کمک مردم تهیه می‌کنند و کارکرد دوم نیز پیام این کاروان است که به مدارس و خانواده‌ها دارد به خصوص در شرایطی که بیماری سبب بروز نگرانی‌هایی هم به جهت روانی و شخصیتی ایجاد کرده است.

او با اشاره به اهمیت توجه به سلامتی دانش‌آموزان گفت: حضور دانش آموزان در مدرسه‌ای که در آن نشاط وجود دارد، مقدمات دریافت بقیه محتوا و اقدامات تعلیم و تربیتی را فراهم می‌کند. مدیران مدارس نیز به عنوان متخصصین تعلیم و تربیت از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند تا مدرسه را محیط بانشاطی کنند و در همین راستا ساخت و بهره برداری از ۳۴ فضای ورزشی در استان صورت پذیرفته و با این بهره‌برداری‌ها ۲۱هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه می‌شود.

صیدلو ادامه داد: باید از محیط مدرسه حداکثر استفاده را برای حضور امن دانش آموزان به کمک خانواده‌ها داشته باشیم و به همین جهت رنگ و بوی کاروان بهداشتی شده و به وسایل بهداشتی نیز توجه خاصی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: پیامی که کاروان در همه استان‌ها منتقل می‌کند این است که مدرسه باید انتخاب دانش آموز باشد و امکان حضور لذت‌بخش دانش‌آموز را فراهم کند و چنین مدرسه‌ای است که می‌تواند منجر به رشد استعدادها شود و در این عرصه ایمان مدیران مهم است چرا که آنچه اعتقاد مدیران باشد فراهم می‌شود.

خبرنگار: نیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار