غزاله تفاق رتبه اول آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

یزد(پانا) - غزاله تفاق دختر یزدی که در سال 91 رتبه پنج رشته تجربی کنکور سراسری را کسب کرده بود اینک موفق به کسب رتبه اول آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال 99 در بین 14 هزار و 678 داوطلب شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
غزاله تفاق رتبه اول آزمون دستیاری تخصصی پزشکی

غزاله تفاق رتبه اول آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی در ارتباط با نحوه برنامه ریزی و مطالعه دروس گفت:

این که در این آزمون توانستم رتبه اول را به دست بیاورم به این دلیل بود که از ابتدای شروع تحصیلم به یاد ندارم که هیچ زمانی درس نخوانده باشم این یکی از عاملهای تسهیل‌کننده برای من بود چون باعث شد پایه قوی داشته باشم. همچنین به این دلیل که آزمون ما قرار بود سال ۹۸ برگزار شود از اسفند ۹۷ به طور منظم و کاملاً جدی شروع به برنامه‌ریزی و مرور مطالب کردم اما آزمون به تعویق افتاد و این اتفاق بار روانی زیادی برای شرکت کنندگان داشت اما توانستم این اتفاق را به یک فرصت تبدیل کنم و دست از تلاش نکشم و خدا را شکر توانستم در این مدت نیز به طور کامل منابع را سه دور مرور کنم و به نتیجه دلخواه برساند بنابراین تاکید می‌کنم که در به دست آوردن این رتبه نه پایه خوب نتیجه دارد نه فقط سال آخر خواندن بلکه تلفیقی از این دو بود که به من کمک بزرگی کرد.

تفاق دررابطه با عوامل موفقیت خویش در این آزمون، بیان داشت: اگر بخواهم دو عامل اصلی موفقیتم را نام ببرم اول توکل به خدا که همیشه سعی کردم نتیجه را به خدا بسپارم، این کار به طور فوق‌العاده‌ای از استرس و نگرانی من کم می کند و دوم اینکه حتی لحظه‌ای از تلاش نه ایستادم.

همچنین وی با تاکید بر نقش حمایت خانواده در تسهیل موفقیت خویش افزود:

همیشه از خدا میخواستم اگر با کسی ازدواج کردم یک همراه همیشگی برای من باشد که خداروشکر در این یک سال و نیم که ازدواج کردم همراهی فوق‌العاده همسرم باعث تسهیل موفقیتم در آزمون دستیاری تخصصی امسال و خیلی از مسائل زندگیم شد. علاوه بر این خانواده ام نیز همیشه همراه و حامی من بودند.

وی با اشاره به غیرقابل انکاربودن سختی دوری از خانواده هنگام تحصیل اظهار داشت:

اوایل که به تهران آمده بودم برای تحصیل، دوری از خانواده سخت و غیرقابل انکار بود. به گونه‌ای که هر هفته همدیگر را ملاقات می کردیم اما رفته رفته با شرایط کنار آمدیم و یک جورایی عادت کردیم. گذر زمان همه چیز را حل میکند.

وی درارتباط با برنامه های فوق درسی گفت:

علاوه بر درس های دانشگاه من به کارهای پژوهشی علاقه زیادی دارد و چهار مقاله در مجله های خارجی و سه مقاله در مجله های ایرانی به ثبت رسانده‌ام در کارهای پژوهشی زیادی نظیر MHD نیز شرکت کرده ام.

وی در رابطه با جمله ای که در سال 91 در مصاحبه گفته بود 《 هنوز جای زیادی برای تلاش در مسیر خلاقیت دارید 》 تصریح کرد:

تقریباً بسیار کم به این هدف دست پیدا کردم زیرا تصوری که من در ذهنم داشتم طور دیگری اتفاق افتاد و با ایده ها و خلاقیت و نظراتی که دارم بسیاری از اساتید در دانشگاه به من پیشنهاد می‌دهند به دلیل محدودیت هایی که در ایران وجود دارد که مانع از رسیدن به برخی از اهداف میشود به خارج از کشور سفر کنم اما به شخصه به دلیل عشق، علاقه و وابستگی زیادی که به خانواده ام دارم نمی خواهم بروم و تمام تلاشم را برای نیفتادن این اتفاق به کار می برم یا اینکه اگر مجبور به رفتن شدم به مدت کوتاه باشد.

وی با اشاره به خوب بودن محیط مدارس سمپادیزد اعلام داشت:

از نظر من هر جایی که باشی در هر مدرسه و هر دانشگاهی اگر واقعاً تلاش کنی به اهدافت میرسی اما در کل بودن در مدرسه سمپاد یک عامل تسهیل کننده است چون محیط و جو مدرسه به گونه ایست که تو را به سمت خواندن دروس بیشتر ترغیب می کند و مملو از دانش آموزان تلاشگر است.

به شخصه اگر فرزندم در آینده رشته های دبیرستان را ترجیح دهد نظرم این است که به مدارس سمپاد برود اما اگر هنر و دیگر رشته های فنی را دوست داشته باشد هیچ مشکلی ندارم و به خواسته اش احترام خواهم گذاشت.

وی با ابراز همدردی با دانش آموزان نسبت به شرایط تحصیل در دوران کرونا افزود:

بدانید که ما محکوم به تلاش برای گرفتن نتیجه خوب هستیم، پس باور کنید که که با اعتماد کردن به تلاشتان بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

وی همچنین در پایان مصاحبه با تشکر از مجموعه سمپاد گفت: مکالمه بسیار خوب و دوستانه‌ای بود امیدوارم تمام دانش آموزان سرزمینم همیشه موفق و تندرست باشند.

خبرنگار : مهسا باغبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار