معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

لزوم توجه به رعایت فاصله فیزیکی،زدن ماسک و شست و شوی صحیح دست‌ها در مدارس

شهرری(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در حاشیه مراسم مهر بانشاط بیان کرد برای حفظ سلامت خود، دانش‌آموزان فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شست و شوی صحیح دست‌ها در مدارس را رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به رعایت فاصله فیزیکی،زدن ماسک و شست و شوی صحیح دست‌ها در مدارس

الهه حسنپور در گفت و گو با پانا گفت: کاروان مهر بانشاط را با هدف تجهیز کردن مدارس شهرستان‌های استان تهران با وسایل بهداشتی و ورزشی با استفاده از ۲۸ کامیون به ارزش ۱۶ میلیارد ریال اعزام کردیم. کاروان مهر بانشاط بر این بنا تشکیل شده است که با رفتن به درون مدارس مجری طرح‌های معاون تربیت بدنی و سلامت باشد. ما وسایل ورزشی را که شامل دروازه‌ها ،توپ بسکتبال و والیبال،میز تنیس و هر چیزی که باعث تحرک و فعالیت بدنی دانش‌آموزان می شود را آماده کردیم تا بتوانند از آنها استفاده کنند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت داشت که ما ده‌هزار لیتر صابون مایع و شش‌هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و صورت و همچنین اجرای پروژه ملی کوچ که به کنترل وزن و چاقی مربوط است بپردازیم و برای این کار ترازو و تب سنج را مهیا کرده‌ایم که قد و وزن بچه‌ها اندازه‌گیری شود و با این کار مشخص می‌شود که چه کسانی دچار اضافه وزن شده‌اند و چه کسانی با کمبود وزن مواجه هستند تا آموزش‌های لازم در بحث تغذیه سالم و بحث فعالیت بدنی و سلامت روان به دانش‌آموزان به صورت‌های مجازی و حضوری داده شود.

حسن‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا خطاب به دانش‌آموزان گفت: بیشترین توصیه برای دانش‌آموزان این است که فاصله فیزیکی، زدن ماسک و شست و شوی صحیح دست‌ها را اجرا کنند تا بتوانند در برابر این ویروس در امان باشند و شستن دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه هر دو ساعت یکبار و زدن ماسک بهترین راه برای مبارزه با این ویروس است.

او عنوان کرد: اگر آموزش‌ها به صورت غیرحضوری پیش رفت ما از دانش‌آموزان و اولیا می‌خواهیم که در خانه ورزش‌ها و نرمش‌ها را داشته باشند و در این راه به ما کمک کنند تا کارها به بهترین صورت ممکن انجام شود.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار