حسینی خبر داد: بارگذاری یک سوم از محتواهای آموزشی تمام پایه‌ها و دروس ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شاد

۴۰ دوره آموزشی ویژه معلمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونان، نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: بارگذاری یک سوم از محتواهای آموزشی تمام پایه‌ها و دروس ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شاد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورس استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با تاکید بر رسیدن به پوشش ۹۹ درصدی در طرح سنجش‌‌ اظهار کرد: اکنون و علیرغم شرایط کرونایی ۹۶۷ هزار نفر معادل با ۹۴ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده اند که از این میان بیش از ۸۴۶ هزار نفر معادل با ۸۴ درصد ارزیابی شده‌اند.

حسینی خواستار پیگیری مناسب سازی شبکه شاد برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد و افزود: افزودن امکاناتی نظیر گویا ساز به شبکه شاد باید پیگیری شود و به‌زودی یک سوم از محتواهای آموزشی تمام پایه‌ها و دروس ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کانال‌های مخصوص آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد.

وی افزود: مدارس باید تمام تلاش خود را بر پیاده سازی اطلس یادگیری و تشویق دانش‌آموزان بر استفاده از انواع روش‌های آموزشی حضوری، مجازی و تلویزیونی بکار گیرند. راه‌اندازی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی موجب تسهیل حضور و کیفیت بخشی به امر آموزش این دانش‌آموزان خواهد شد.

معادن وزیر با اعلام اینکه به زودی سامانه ندای همراه برای تسهیل امر آموزش دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر راه‌اندازی خواهد شد اظهار کرد: آموزش و توانمند سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان در مراکز مشاوره خانواده و مراکز مشکلات ویژه یادگیری از دیگر کارکردهای سامانه ندای همراه خواهد بود. استقرار پایگاه جامع آموزش مجازی و مشارکت خانوادهها در طرح دستیار حرفه‌ای معلم موجب تسهیل امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: پیگیری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، جمع آوری اطلاعات تک تک دانش‌آموزان استثنایی و روش‌های استفاده آنان از انواع مدل‌های یادگیری، ارتباط بیشتر با والدین و رفع نگرانی‌های آنان از جمله مواردی است که باید از سوی استان‌ها بدقت مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

معاون وزیر با بیان اینکه تمامی مدارس استثنایی باز هستند و امر آموزش در آنان در حال انجام است اظهار کرد: در استان‌های مختلف بین ۱۵ تا ۹۰ درصد والدین از آموزش‌های حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی استقبال کرده‌اند. تاکنون ۴۰ دوره آموز ضمن خدمت از جمله دوره آموزش و توانمند سازی تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی برای همکاران آموزش و پرورش استثنایی تعریف شده است که از هفته آینده این دوره‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار