پرداخت 630 میلیون تومان تسهیلات به تولیدکنندگان و فرشبافان استان زنجان

زنجان (پانا) - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد در 5 ماهه نخست سال جاری 630 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی به تولیدکنندگان و فرشبافان استان زنجان پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 630 میلیون تومان تسهیلات به تولیدکنندگان و فرشبافان استان زنجان

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت، ناصر فغفوری اظهار کرد: تاکنون 28 نفر جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند که تسهیلات از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه به آنها پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات به منظور حمایت از تولید فرش دستباف از محل اعتبارات مشاغل خانگی با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت این تسهیلات در سال گذشته گفت: در سال 98 ، 223 نفر از تولیدکنندگان و فرشبافان استان معرفی شدند که تسهیلات به میزان یک میلیارد و 968 میلیون تومان پرداخت شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به کاهش میزان تولید فرش در استان یادآور شد: شیوع بیماری کرونا از یکسو به دلیل شرایط حاکم بر فعالیت کارگاهها و نیز تعطیلی دو ماهه کارگاههای فرشبافی و همچنین بسته شدن مرزها که باعث کاهش میزان صادرات فرش شده بود بر کاهش میزان تولید تاثیرگذار بود.

وی افزایش قیمت مواد اولیه و پایین آمدن توان تولیدکنندگان خرد فرش را از دیگر عوامل کاهش تولید فرش در استان دانست.

فغفوری تصریح کرد: در سال جاری تاکنون 45 هزار مترمربع فرش دستباف تولید شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 60 هزار متر مربع بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار