مرحله منطقه ای جشنواره" دانایی توانایی" برگزار شد

زنجان (پانا) - مرحله منطقه ای جشنواره" دانایی توانایی" با مشارکت 1400 نفر از دانش آموزان در مناطق و نواحی 14 گانه استان به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مرحله منطقه ای جشنواره" دانایی توانایی" برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، قاسمعلی قنبری رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مرحله منطقه ای چهارمین جشنواره "دانایی توانایی" روزهای 17 و 18 شهریور ساعت 10لغایت11 صبح در مناطق 14 گانه اداره کل آموزش و پرورش به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: مرحله آموزشگاهی این دوره از جشنواره که در بهمن ماه سال 98 با شرکت بیش از 6 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد، تعداد 1400 نفر دانش آموز منتخب مرحله آموزشگاهی به صورت مجازی در مرحله منطقه ای مشارکت داشتند.

قنبری گفت: در مرحله منطقه ای کتاب "پدرهایی که از کتاب خانه به امانت گرفتم" برای دانش آموزان پنجم و ششم ابتدایی، کتاب"قلب زیبای بابور" برای دانش آموزان دوره اول متوسطه و کتاب"قصه های خوب برای بچه های خوب" برای شرکت کنندگان دوره دوم متوسطه پیش بینی شده بود که از بین این شرکت کنندگان نفرات اول تا سوم دوره های متوسطه اول و دوم به مرحله استانی معرفی خواهند شد و رقابت دانش آموزان گروه ابتدایی با معرفی برگزیدگان در این مرحله پایان می پذیرد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. خواندن و مطالعه کتاب به افراد کمک می‌کند تا قوه تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب افزایش سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود. خواندن کتاب، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش استرس می‌ شود. در این راستا متولیان آموزش و پرورش جهت تشویق دانش آموزان به مطالعه مفید، طی چهار سال متوالی با طرحی تحت عنوان"جشنواره دانایی،توانایی"در قالب مسابقات فرهنگی و هنری درصدد ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه ی مفید در بین این نسل آینده ساز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار