هر 40 ثانیه در جهان یک نفر خودکشی میکند

یزد (پانا) - خودکشی رفتار و پدیده ای ضد اجتماعی است که معمولا در پی فشارهای اجتماعی و خانوادگی شکل می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هر 40 ثانیه در جهان یک نفر خودکشی میکند

سالانه 20 تا 60 میلیون نفر در جهان اقدام به خودکشی می کنند که از این تعداد 1 میلیون نفر از بین می روند. این امر موجب شده تا هر ساله در تاریخ 10 سپتامبر که «روز جهانی پیشگیری از خودکشی» است به منظور افزایش اطلاع رسانی در زمینۀ اقدامات پیشگیرانه ضروری و با هدف کاهش نرخ قربانیان خودکشی در سراسر جهان مراسم ویژه ای در کشور های مختلف برگزار شود. برگزاری این مراسم موجب می شود تا سطح آگاهی سازمان ها، آژانس های دولتی و افراد در مورد خودکشی، بیماری های ذهنی مرتبط با خودکشی و پیشگیری از خودکشی افزایش یابد.

خودکشی نیز علائمی دارد که چانچه اطرافیان و اعضای خانواده فرد نتوانند موقعیت روحی _ روانی او را خوب تشخیص دهند و او را برای معاینات پزشکی نزد متخصصان نبرند فکر اقدام به خودکشی فرد را تهدید می کند.

برای مثال اغلب جوانانی که خودکشی می کنند معمولا از خودکشی حرف می زنند، ولی اغلب کسانی که درباره خودکشی صحبت می کنند، الزاما خودکشی نمی کنند. مهم ترین و مشترک ترین علامت خودکشی افسردگی است. به عبارتی افراد قبل از این که اقدام به خودکشی کنند یک دوره افسردگی حاد یا مزمن را پشت سر می گذارند.

خودکشی میان زنان و مردان متفاوت است و معمولا در اکثر کشورها از نظر آماری تعداد زنانی که خودکشی می کنند از مردها بیشتر است، اما تعداد موفقیت در این امر در بین مردان بییشتر است، چرا که مردان از روش هایی همچون گلوله و دار زدن استفاده می کنند و زنان اکثرا دارو می خورند.

در تمام جوامع بشری خودکشی یک امر ناپسند بوده و همان گونه که اسلام آن را حرام اعلام کرده است، دیگر ادیان هم این کار را امری زشت و ناپسند می دانند و آن را نکوهش می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار