تمامی مدارس خراسان رضوی به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس سطح استان به اینترنت دسترسی پیدا کردند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدارس خراسان رضوی به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان برگزاری حضوری کلاس های درسی در مدارس کشور اظهار کرد: تکلیف ما در دستگاه تعلیم و تربیت استان برگزاری حضوری کلاس های درس است، اما به تشخیص خانواده برای حضور و یا عدم حضور دانش آموزان شان در کلاس های حضوری مدارس احترام می گذاریم و آنها مختار هستند آموزش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه 10 درصد پهنای باند کل کشور به شبکه شاد اختصاص یافته است و هزینه مصرفی اینترنت آن رایگان است، تصریح کرد: ما موظفیم خدمات آموزشی را به همه دانش آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به توزیع اعتبار بهداشتی هشت میلیارد و 700 میلیون تومانی به منظور تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی در مدارس استان گفت: تمام تلاش ما این است که مدرسه محیطی ایمن و سالم برای دانش آموزان و همکاران ما باشد و در این راستا این اختیار به شورای مدارس داده شده است که با توجه به امکانات، تجهیزات، فضای فیزیکی، تراکم دانش آموز و ... شیوه اجرایی آموزش در آن مدرسه را تعیین نماید.

خدابنده در خصوص برگزاری کلاس های درس در مدارس با تراکم بالای جمعیت دانش آموزی گفت: شورای مدرسه به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند با توجه به جمعیت دانش آموزی هر کلاس درس، دانش آموزان را به دو یا سه گروه تقسیم نماید تا دانش آموزان نیمی از ایام هفته را درمنزل به صورت آموزش مجازی و نیمی از هفته را در کلاس های درس و به صورت حضوری آموزش ببینند.

این مقام مسئول با اشاره به اتصال تمامی مدارس سطح استان به شبکه اینترنت تصریح کرد: در آغاز فرایند آموزش های مجازی ٢ هزار و ٧٠ مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، تمامی مدارس سطح استان به اینترنت دسترسی پیدا کردند و در تمامی مدارس استان حداقل یک سیستم رایانه متصل به اینترنت وجود دارد.

رئیس ستاد پروژه مهر استان با تاکید بر لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و نیز اعمال انعطاف پذیری لازم در برنامه ها تصریح کرد: هم زمان با آغاز سال تحصیلی یک هزار و 200 کلاس درس به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه شد و 500 کلاس درس دیگر نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به توزیع 14 میلیون جلد کتاب درسی در مدارس سطح استان افزود: مدل و رنگ لباس فرم مدارس نسبت به سال تحصیلی گذشته تغییری نداشته است و دانش آموزان می توانند در صورت امکان از لباس فرم سال گذشته خود استفاده کنند.

در ابتدای جلسه محمود قراول رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان با بیان اینکه نرخنامه سرویس مدارس را تغییر دادیم و اکنون مقرر شده از چهار دانش آموز هر سرویس، یک نفر کم شود و سه چهارم هزینه سرویس نفر چهارم میان سه دانش آموز دیگر تقسیم شود و راننده سرویس هم از گرفتن یک چهارم مابقی هزینه چشم پوشی کند افزود: راه اندازی سرویس های مدارس منوط به هماهنگی میان چند بخش از جمله مدیران مدارس و اولیا دانش آموزان است و همه امور در کنترل اداره کل نیست، اما با توجه به اقداماتی که انجام داده ایم اکنون منتظر تقاضای اولیا برای اختصاص سرویس مدارس هستیم.

وی در پایان افزود: تولید محتوای طراحی شده توسط آموزش و پرورش استان با موضوع هوش هیجانی در شبکه شاد بارگذاری شده است و برای سراسر کشور قابل دسترسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار