برگزاری نخستین جشنواره " کتاب خوان و رسانه "

رشت (پانا) - نخستین جشنواره " کتاب خوان و رسانه " به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی و با محوریت رسانه های خبری در آخرین سال قرن برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره " کتاب خوان و رسانه "

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ دبیر جشنواره "کتاب خوان و رسانه" گفت: این جشنواره در 6 بخش اصلی، 2 بخش جنبی و یک بخش ویژه برگزار می شود.

مهدی توکلیان افزود: بخش های اصلی شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گفتگو، مقاله و عکس؛ بخش های فرعی شامل اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی و همچنین اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی با ۱۱ موضوع محوری و بخش ویژه شامل رسانه های دیداری و شنیداری است.

وی افزود: جشنواره "کتاب خوان و رسانه " با موضوع کتابخانه، کتابدار، کتاب خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی برگزار می‌شود .

دبیر جشنواره " کتاب خوان و رسانه " با بیان اینکه مهلت آثار منتشر شده تا ۲۲ بهمن امسال است، گفت: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نهایی جشنواره همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.
مهدی توکلیان با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» گفت: برای نفرات نخست هر رشته جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر، نفرات دوم هر رشته جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر و نفرات سوم هر رشته جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر در نظر گرفته شده است.

همچنین ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار