صدور دستورات قضایی برای ساماندهی مناطق شوش و مولوی

تهران (پانا) - دادستان تهران در بازدید از مناطق شوش و مولوی با بیان اینکه دستورات قضایی را در باره این مناطق صادر کرده‌ایم، گفت توزیع کنندگان مواد مخدر باید جمع آوری شوند و در همین ارتباط شعب ویژه تعیین کرده ایم تا به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
صدور دستورات قضایی برای ساماندهی مناطق شوش و مولوی

به گزارش میزان، علی القاصی دادستان تهران با هدف آگاهی از طرح‌های پاکسازی، ترمیم و تثبیت، صبح امروز از مناطق شوش و مولوی بازدید کرد. در این بازدید برخی از مقامات نیروی انتظامی دادستان تهران را همراهی کردند.

در ادامه این بازدید جلسه هماهنگی و استمرار طرح پاکسازی مناطق شوش و هرندی نیز با حضور دادستان تهران و برخی از مقامات نیروی انتظامی در کلانتری ١١۶ مولوی برگزار شد.

دادستان تهران افزود: رییس قوه قضاییه در جلسه‌ با مسئولان مرتبط در مبارزه مواد مخدر، تاکید ویژه‌ای درباره این مناطق آلوده داشتند و یکی از مطالبات جدی رییس قوه قضاییه پاکسازی این مناطق است.

وی با بیان اینکه اگر جرمی اتفاق افتاد نباید یک نفر را مسئول بدانیم، گفت: دولت به مفهوم عام و مجموعه حاکمیت و مردم در این فرآیند سهم دارند.

القاصی با بیان اینکه دستورات قضایی را درباره ساماندهی این مناطق صادر کرده ایم گفت: توزیع کنندگان مواد مخدر باید جمع آوری شوند، در همین ارتباط شعب ویژه تعیین کرده ایم و به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و برخورد‌های قاطع قضایی با این افراد را در دستور کار داریم.

دادستان تهران اضافه کرد: ما برای اینکه کار اساسی انجام شود از منظر نظارت و حقوق عامه به این مسأله ورود کردیم و تعداد ده دستگاه‌ها را بر اساس قوانین مشخص کردیم و این دستگاه‌ها باید بر اساس قانون وظایف شان را انجام دهند.

القاصی با بیان اینکه استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، مجموعه دادستانی، شورای مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان زندان‌ها جزو این دستگاه‌ها هستند، افزود: بر اساس طرحی که آماده کردیم وظایف تمام دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین این وظایف بر عهده شهرداری است و باید اقدامات مهمی در راستای بافت‌های فرسوده انجام شود.

دادستان تهران اضافه کرد: اهالی این مناطق عنوان می‌کنند که آرامش و آسایش نداریم از ما می‌خواهند که برخورد‌های سختی با این توزیع کنندگان مواد مخدر و مجرمان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازرسی‌ها باید به صورت مستمر باشد، افزود: آلونک‌های که در این مناطق وجود دارد باید تعیین تکلیف شود و بیم آسیب به شهروندان وجود دارد و این از وظایف شهرداری است و اگر صاحب این خانه‌ها شناسایی نشوند باید پلمب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار