سفیر ایران در اسپانیا: در شرایط تحریم راهی جز تقویت تولید نداریم

ساری (پانا) - سفیر ایران در اسپانیا در ارتباط ویدئوکنفرانسی با استاندار مازندران با اشاره به رتبه‌های برتر مازندران در تولید محصولات کشاورزی و شیلات، تأکید کرد که در شرایط تحریم راهی جز تقویت تولید وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سفیر ایران در اسپانیا: در شرایط تحریم راهی جز تقویت تولید نداریم

حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا، ظهر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، به شرایط پیش‌آمده در ارتباط با کشور اسپانیا به دلیل برگزاری دو بار انتخابات و نیز شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: «اکنون دولت مستقر شده است و دولت نخست وزیر فعلی پدرو سانچز، نسبت به ایران حسن نظر دارد. اواخر هفته آینده نیز شاهد سفر دکتر ظریف به مادرید خواهیم بود.»

او با اشاره به اینکه شیوع کرونا در اسپانیا به ویژه در موج دوم که شدیدتر بود و 9 هزار مبتلا داشت اما مرگ و میر کم شد، ادامه داد: «اما باید گفت که ارتباط این کشور بعد از تهران، با استان مازندران بیشتر حفظ شده است. یک هیات متخصص تکنولوژی گلخانه هفته آینده به اسپانیا می‌آیند که سعی می‌کنیم با شما ارتباط برقرار کنند، تاکنون از مازندران، نماینده‌ای به این هیات معرفی نشده است و خوشحال می‌شویم مازندران کسی را معرفی کند.»

قشقاوی به نخستین پرواز مستقیم تهران به مادرید در هفته گذشته و استمرار آن در روز چهارشنبه هر هفته اشاره کرد و گفت: «امیدواریم این پرواز هفته‌ای دو روز انجام شود که می‌تواند عامل کثرت مراودات تجاری و توریسیتی و غیره شود.»

سفیر ایران در اسپانیا به رتبه اول مازندران در تولید سنگ گرانیت، مرکبات، برنج، کیوی، ماهی پرورشی و خاویاری، گوشت مرغ رتبه دوم در تولید سویا، توت فرنگی، کلزا، جچای رتبه سوم گل و گیاه زینتی چهارم نهال زیتون و غیره و نیز 3501 واحد صنعتی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند، 39 شهرک صنعتی اشاره کرد و آن‌ها را نشانه توانایی و ظرفیت این استان در تولید دانست.

قشاوی به موفقیت دانشگاه‌ مازندران و حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مازندران در حوزه استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: «اینکه فکر کنیم اروپا همه چیز در اختبار دارد و ما نداریم، غلط است. اولین نمره را در استان به این بدهم که خلاقیت و ابتکارات خود را به اسپانیا معرفی کنند. اسپانیا طالب ابتکارات جوانان ایرانی است. دفتر نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حوزه استارت‌آپ‌ها مادرید فعال است.»

او با اشاره به فراهم کردن مواد اولیه و ورود کالا به صورت سی کی دی به اسپانیا گفت: «صنایع چوب و سنگ مازندران می‌تواند در قالب قرارداد با اسپانیایی به صورت سی کی دی تولید و در اینجا اسمبل (سوار) شوند که پول گمرک نمی‌خواهد و امکان دور زدن تحریم را هم دارد.»

قشقاوی با انتقاد از اینکه ما روی کالا تمرکز داریم، ادامه داد: «سرمایه‌گذاری در تکنولوژی و مدیریت است در و کالا نیست. ما در کشور مشکل دلالی داریم. مثلا قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا این قیمتی نیست که آژانس‌ها می‌فروشند.»

او گفت: «سستم بانکی و اداری خیلی همراه با بدنه نیست دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از بالا به بدنه مانند سیستم بانکی و اداری نیاز به آموزش و تفهیم و مدیریت عمومی دارد. در شرایط تحریم راهی جز تقویت تولید نداریم.»

سازمان محیط زیست هیچ مشکل نقدینگی برای حل زباله ندارد

سفیر ایران در اسپانیا به مشکل زباله در مازندران اشاره کرد و گفت: «وزارت کشور و محیط زیست برای بحث زباله به قدر کافی پول دارند. یک ریال مشکل نقدینگی برای رفع مشکل زباله در حال حاضر وجود ندارد و برای مازندران هم همین‌طور؛ مشکل نقدینگی وجود ندارد. ما آمادگی کامل داریم که در بحث زباله با شما همکاری نزدیکی داشته باشیم و در این خصوص با معاون محیط زیست هم صحبت کرده‌ام.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار