مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

توزیع 1300 میلیارد ریال اعتبار سرانه بهداشتی و 250 میلیارد ریال تجهیزات در قالب کاروان بهداشتی و ورزشی مدارس

تهران (پانا) - مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش از توزیع 1300 میلیارد ریال اعتبار در قالب سرانه بهداشتی مدارس و 250 میلیارد ریال برای تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس در قالب کاروان اقلام و تجهیزات ورزشی و بهداشتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 1300 میلیارد ریال اعتبار سرانه بهداشتی و 250 میلیارد ریال تجهیزات در قالب کاروان بهداشتی و ورزشی مدارس

به گزارش روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، حامد صبوری در مراسم اعزام کاروان بهداشتی و ورزشی در استان خراسان شمالی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه به سلامتی دانش‌آموزان گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای ارتقا سطح بهداشت مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای که اتخاذ شده بکار بسته است، تا ایمنی و سلامتی دانش‌آموزان عزیزمان به بهترین شکل محفوظ بماند.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در دوران مبارزه با کرونا اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال تحت عنوان سرانه بهداشتی مدارس در بین مدارس کشور توزیع کرده است.

مشاور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: سلامت روانی و اجتماعی فرزندان میهن عزیز اسلامی‌مان به اندازه سلامت جسم آنها اهمیت دارد، لذا حضور فیزیکی ایمن دانش‌آموزان در حداقل زمان ممکن در محیط مدرسه، قطعا آثار بسیار مثبتی در مسائل تربیتی و زندگی اجتماعی دانش‌آموزان خواهد داشت.

صبوری اعزام کاروان های بهداشتی و ورزشی مدارس از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را در سال جاری با رویکرد سلامتی جسم و افزایش روحیه با نشاط دانش آموزان در دوران مبارزه با کرونا برشمرد و گفت: این کاروان ها در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال تهیه و تا مهر ماه در کلیه استانها توزیع خواهد شد.

طرح کوچ موجب ارتقا سلامتی نسل آینده‌ساز کشور است

مشاور معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران و کارشناسان حوزه تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل و ادارات مناطق آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز حضور یافت و گفت: طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان می تواند موجب ارتقا سلامتی نسل آینده ساز کشور عزیزمان باشد.

صبوری ضمن دعوت از خانواده‌ها جهت مشارکت در این طرح ملی گفت: چاقی و اضافه وزن، زمینه ایجاد همه بیماری‌ها است لذا باید ضمن اصلاح الگوی تغذیه کودکان و نوجوانان، سبک زندگی امروزی خویش را که توام با کم تحرکی و عدم توجه به فعالیتهای ورزشی است را نیز تغییر دهیم. همه تمهیدات لازم برای اجرای این طرح بزرگ اندیشیده شده است و همزمان با هفته تربیت بدنی در سراسر کشور شروع خواهد شد.

وی گفت: در این طرح وزارت آموزش و پرورش با مشارکت معلمان و خانواده ها، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارائه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری خواهد نمود.

جریان تعلیم و تربیت با جهاد آموزشی معلمان، تعطیل شدنی نیست

صبوری همچنین در جریان سفر به استان خراسان شمالی با حضور در مدرسه دخترانه پروین اعتصامی از روند آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش‌آموزان در مدرسه و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید کرد.

مشاور معاون وزیر با حضور در جمع معلمان این مدرسه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: اقدامات و تلاش‌های معلمان و همکاران دستگاه تعلیم و تربیت کشور در همه زمینه‌ها بویژه در دوران شیوع بیماری کرونا جهادی و ستودنی است تا آنجا که رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی)، لقب پرافتخار "افسران سپاه پیشرفت کشور" را برای معلمان عزیز برگزیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار