رئیس اداره آموزش و پرورش لامرد؛ مبنای اصلی ما در حوزه آموزش و پرورش توجه به منویات مقام معظم رهبری است

لامرد (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد، با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش، سال‌ها بود که به دنبال تحقق برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و فناوری‌های نوین بوده‌است گفت: بیماری کرونا باعث شد که مسیر چندین ساله، در فاصله چندماه طی شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش  لامرد؛  مبنای اصلی ما در حوزه آموزش و پرورش توجه به منویات مقام معظم رهبری است

احمد انصاری با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری درباره شأن و جایگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: اولین کسی که باید شأن و منزلت این قشر را حفظ کند، خود فرهنگیان هستند.

انصاری اضافه کرد: بنابر فرمایشات معظم له، تمامی ارکان دولت، مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی دیگر باید همکار و یاری‌رسان حوزه آموزشی باشند.

او ادامه داد: روح کلی تحول در حوزه آموزش و پرورش، مطابق با سخنان مقام عالی وزارت، بر پنج محور محتوای درسی، محتوای یادگیری، نوسازی روش‌ها، تحول در دانش و نگرش و مهارت‌های معلم، مدرسه، نظام سنجش و ارزشیابی آموزشی و نهایتا تحول در دانش‌آموزان که هدف اصلی تعلیم و تربیت است، می‌باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش لامرد بیان کرد: همه همکاران باید ده نگرش پوشش، ارتباط، انعطاف، حفظ اصول، نظارت، هوشیاری، پاسخگویی، هماهنگی، مشارکت و زمان با قید حدأکثر بودن برای هرکدام را سرلوحه فعالیت‌های خود در مدرسه و حوزه آموزشی قرار دهند.

انصاری شرط برگزاری منضبط و اصولی مدارس شهرستان در برهه کنونی را اجرای دقیق دستورالعمل‌های مشترک ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کشور دانست و تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مقرر شد که اداره فنی و حرفه‌ای برای تأمین ماسک‌های بهداشتی با قیمت‌ تمام شده، به همکاران ما در مدارس کمک کنند. همچنین گروه‌های جهادی و حوزه بسیج دانش‌آموزی نیز برای تأمین ماسک دانش‌آموزان شهرستان، اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش لامرد از آمادگی مخابرات برای پوشش آنتن‌دهی در نقاط دارای ضعف شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: علاوه بر برطرف شدن مشکل اینترنت، اداره مخابرات برای فراهم کردن مودم‌های اینترنت نیز اقدام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برطرف کردن مشکل برق و افت ولتاژ مدارس از جمله برق مدرسه ابوذر غفاری دهستان سیگار و دبستان خیرساز بدیعی از دیگر مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر سال تحصیلی جدید بود.

انصاری با اشاره به مصوبات روز گذشته شورای سلامت شهرستان لامرد ابراز کرد: در خصوص بازگشایی مدارس، با شیب ملایم حرکت خواهیم کرد و در این میان، بحث دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی عمده دغدغه ما در آموزش و پرورش است.

رئیس اداره آموزش و پرورش لامرد تأکید کرد: هیچ الزام و اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد و همکاران باید حتی‌الامکان مدارس و کلاس‌های درس شلوغ را گروه‌بندی کنند.

گفت: مدیران، شورای مدارس را تشکیل دهند و از ظرفیت انجمن اولیاء و مربیان برای رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

انصاری در پایان توجه جدی‌تر به مقوله فناوری‌های نوین و فضای مجازی، اصل مدرسه‌محوری به عنوان شاخصه اصلی سند تحول بنیادین و مشارکت جدی اولیاء و خانواده‌ها در بحث تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را از محاسن ورود به شرایط جدید کنونی دانست و اظهار کرد: البته طبق تجربیات و تحقیقات بعمل‌آمده، یقینا دسترسی آسان دانش‌آموزان به اینترنت رایگان و آموزش در بستر فضای مجازی حتی به صورت کامل، دانش‌آموزان را دچار مشکلاتی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اخلاقی خواهد کرد که باید سعی شود این مشکلات به حداقل میزان خود برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار