فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها متوقف شد

تهران ( پانا) - صف‌های طولانی و البته جنجال برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی، واکنش بانک مرکزی را به همراه داشت و موجب توقف فروش ۲۲۰۰ دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها متوقف شد

بانک مرکزی با افزایش قیمت دلار در بازار، از ظهر روز سه‌شنبه به صرافی‌های بانکی دستور داد که دیگر مانند قبل نسبت به فروش ۲۲۰۰ دلار به هر فرد اقدام نکنند.

در توضیحات ابلاغی به صرافی‌های بانکی آمده است که "به استناد تصمیمات متخذه از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فروش اسکناس از محل سایر کد (۲۴) تا اطلاع ثانوی از سیستم سنا حذف شد و بدین ترتیب فروش ۲۰۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر اسعار به هر دارنده کارت ملی در سال منتفی شده است.

دلالان و سفته‌بازان در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند با ایجاد صف‌های خرید کاذب، قیمت‌ ارز را همچنان بالا نگاه دارند، اما با توجه به عرضه سنگین ارز توسط بازارساز و تامین نیاز واقعی بازار، بسیاری از دلالان در اینکه تا چه میزان می‌توانند به افزایش قیمت ارز و فروش در قیمت‌های بالاتر امیدوار باشند، دچار نگرانی و تردید شده‌اند.

بانک مرکزی هم در تازه‌ترین اطلاعیه خود از تأمین تقاضای بازار ارز خبر داده و گزارش داده است: «بانک مرکزی متناسب با شرایط و روند امروز بازار نسبت به تأمین تقاضاهای واقعی ارز به صورت اسکناس و حواله اقدام کرده و سیاست این بانک حفظ ثبات بازار ارز براساس عوامل بنیادین است».

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز سه شنبه شب با انتشار یادداشتی در اینستاگرام با بیان اینکه ارز بعنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی تاثیراز سایر بازارها نمی‌باشد و اثرات سرریزی در بین بازارها یک اصل اقتصادی است، گفت: بانک مرکزی با حضور پرقدرت در بازار پول و ارز، تمام تلاش خود را برای تعادل بازار بکار خواهد بست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار