مسیب ‌زاده: مسابقه در مسیر نور تا ۱۵ مهر در «کانال شاد» ادامه دارد

۱۴۰۰ نیرو فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز را در سطح کشور اجرا می‌کنند

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که می‌دانیم کرونا اتفاق بسیار منحوسی برای جهان بود اما همه ما وظیفه داریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم که در عرصه قرآن، نماز و عترت افاقات خوبی صورت گرفت زیرا ما در این اداره کل ۱۴۰۰ نفر عاشق قرآن ۱۴۰۰ نفر خادم نماز و ۱۴۰۰ نفر عاشق اهل بیت و ولایت داریم که برنامه‌های ما را در سراسر کشور پیگیری و اجرا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مسیب ‌زاده: مسابقه در مسیر نور تا ۱۵ مهر در «کانال شاد» ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب زاده در سومین جلسه روسای ادارات قرآن استان‌های سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس در دفتر اداره کل قرآن عترت و نماز برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین گفت: علیرغم اینکه ویروس کرونا ما را از دیدار شما محروم کرده است اما خوشبختانه از طریق امواج و در بستر فضای مجازی می‌توانیم از نزدیک با شما صحبت کنیم و به شما خدا قوت بگوییم که تابستانی سخت و پرتلاش را پشت سر گذاشتید.

۲۵۰۰ دانش‌آموز به صورت مجازی در مسابقات قرآن شرکت کردند

وی ادامه داد: با تمام مشکلات موجود امسال ۲۵۰۰ دانش‌آموز به صورت مجازی در مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله کشوری با موفقیت شرکت کردند و این نشان دهنده آن است که خداوند به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز نظر ویژه ای دارد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قطعاً چنین موفقیت و تجربه ارزشمندی مرهون تلاش‌های تمام همکاران در حوزه ستادی و به ویژه معاون پرورشی و فرهنگی و مدیران کل حوزه پرورشی و سازماندهی خوب همه همکاران در استان‌ها و تلاش شبانه روزی استان‌های میزبان بود.

وی یاد آور شد: همچنین باید از تلاش همکارن در پایگاه‌های تابستانی و تلاشگران عرصه دارالقرآن تقدیر کنیم و این اولین جلسه بعد از آغاز سال تحصیلی است و امیدواریم این جلسات حداقل هر ۱۵ روز یکبار به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود تا بتوانیم ارتباطی موثر با همکاران مان در استان‌ها داشته باشیم و این ارتباط باید بین استان و مناطق و مناطق و مدارس نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم فعالیت‌های خود را برای زیرمجموعه‌های خود تبیین و کارها را به آنها ارجاع دهیم.

مسیب زاده خاطر نشان کرد: ما باید به عنوان مسئول اجرایی به تمام برنامه‌ها توجه کنیم و از شما خواهش می‌کنم که طبق کتاب ندای رحمت و دستورالعمل‌های ارسالی و اصلاحی فعالیت‌ها را در استان‌ها دنبال کنید و معتقدیم نباید کارها دچار تشدد شود.

وی یادآورشد :همچنین جا دارد از دو استان میزبان مسابقات قرآن ،عترت و نماز یعنی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به خوبی مسابقات را برگزار کردند تقدیر کنیم همچنین از فعالیت‌های قرارگاه مجازی و برگزاری مناسب هشتمین دوره احلی من العسل در ششم محرم که همچنان نیز پویش مجازی احلی من العسل تا 20 مهر مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد تقدیر و تشکر کنیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه امسال علیرغم شرایط ایجاد شده هیچ فعالیت و برنامه‌ای را تعطیل نکردیم البته تغییراتی در اجرای برنامه‌ها با توجه به شرایط ایجاد شد که این نشانه نظر خداوند به فعالیت‌های حوزه قرآن عترت و نماز است.

استان‌ها باید به بارگذاری تولیدات در شبکه شاد توجه کنند

وی گفت: نکته دیگری که باید متذکر شد این است که استان‌ها باید به بارگذاری تولیدات در شبکه شاد توجه کنند و همه استان‌ها باید باور کنند که در شرایط فعلی باید فعالیت‌ها را در عرصه مجازی دنبال کنیم و اعتقاد داریم که ظرفیت تولید محتواهای مرتبط با سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در استان‌ها وجود دارد و و باید به سمت ارتقای سواد رسانه‌ای برویم.

مسیب زاده خاطر نشان کرد: بنا داریم یک دوره آموزشی برای ارتقای سواد رسانه‌ای اعضای قرارگاه مجازی قرآن عترت و نماز برگزار کنیم و همچنین تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز نماز یکی از اتفاقات ارزشمند در استان‌ها است. علاوه بر این تا قبل از پایان مهرماه دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد. جذب ائمه جماعات در مدارس منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است که اگر بنا شد در مدارس نماز جماعت برگزار شود می‌توانیم ائمه جماعات را جذب کنیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همه مسئولان استانی باید برای جذب دانش‌آموزان در کانال قرآن، عترت و نماز حساسیت و دغدغه ویژه داشته باشند و معتقدیم حداقل باید بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد عضو شوند.

وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید صورت بگیرد تشکیل شوراهای قرآن، عترت و نماز در استان‌ها است تا فعالیت‌های و اقدامات مهم ما در حوزه سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز به سمع و نظر مقامات استانی برسد.

مسابقه در مسیر نور ویژه ائمه جماعات مدارس

مسیب زاده افزود: همچنین همکاران توجه داشته باشند مسابقه در مسیر نور ویژه ائمه جماعات مدارس از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر در کانال شاد ادامه دارد و آزمون آن نیمه دوم مهرماه برگزار خواهد شد که جوایز آن از سوی خیرین تامین خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین فعالیت دارالقرآن هادر ایام کرونا بر اساس مصوبه شورای دارالقرآن هر منطقه تصمیم گیری و اجرا خواهد شد همانگونه که در زمینه برگزاری سوگواره احلی من العسل ستاد برگزاری این سوگوره تصمیم گیری کرد.

اختصاص زنگ نماز در برنامه مدارس

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اختصاص زنگ نماز در برنامه مدارس جز برنامه‌های مکتوب وزیر آموزش و پرورش است و همچنین نباید نماز خانه‌ها یا دارالقرآن‌ها تغییر کاربری پیدا کنند و این جرم است و همچنین پویش‌های هر خانه یک مسجد و هر خانه یک حسینه از فعالیت‌های بسیار خوبی است که در این ایام در عرصه فضای مجازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: مطمئنیم هیچ فاصله‌ای بین ما و شما وجود ندارد و می‌دانیم کرونا اتفاق بسیار منحوسی برای جهان بود اما همه ما وظیفه داریم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم که خوشبختانه در این ایام در عرصه قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در کشور صورت گرفت زیرا ما در این اداره کل ۱۴۰۰ نفر عاشق قرآن ۱۴۰۰ نفر خادم نماز و ۱۴۰۰ نفر عاشق اهل بیت و ولایت داریم که با توکل به خداوند متعال فعالیت‌های را در سراسر کشور به خوبی پییگری و اجرا می‌کنند.

همچنین در ادامه جلسه برخی از روسای ادارات قرآن،عترت و نماز استان‌ها به بیان نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار