برگزاری دوره‌های آموزش مشاوره تلفنی به کارشناسان با همکاری یونیسف

تهران ( پانا) - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت دوره‌های آموزشی «طرح مراقبت و حمایت روانی اجتماعی گام به گام از نوجوانان و والدین» به منظور آموزش مشاوره تلفنی روانشناسان، با همکاری این دفتر و دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان و یونیسف برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌های آموزش مشاوره تلفنی به کارشناسان با همکاری یونیسف

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی با بیان این مطلب افزود: دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با همکاری دفتر امور بین الملل وزارت و سازمان یونیسف در ایران با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا و ضرورت پرداختن به مشاوره‌های تلفنی و آنلاین، با هدف مراقبت‌های روانی اجتماعی از راه دور، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برخط با عنوان «طرح مراقبت و حمایت روانی- اجتماعی گام به گام از نوجوانان و والدین» کرده است.

وی با بیان اینکه این دوره مخصوص روان شناسان و مشاوران است، عنوان کرد: با توجه به اینکه بعد از بحران پزشکی بیماری کرونا، بحران‌های روانی در افراد از قبیل سوگ و از دست دادن عزیزان بیشتر می‌شود، به علاوه چگونگی ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان با توجه به حضور طولانی مدت آنها در منزل و بروز برخی تنش‌ها در خانواده نیز از عواملی است که نیاز به روش‌های کاهش استرس و استفاده بهینه از اوقات فراغت را دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه معمولاً اکثریت روان شناسان و مشاوران در حوزه مشاوره‌های حضوری فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: ویروس کرونا موجب شد جامعه استفاده از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی و مشاوره غیرحضوری را بیشتر یاد بگیرد و اتفاقاً این روش کارکرد بسیار مؤثر و مفیدتری دارد و در آینده بی شک مردم گرایش بیشتری به مشاوره‌ها و آموزش‌های غیرحضوری خواهند داشت.
وی افزود: آموزش و مشاوره تلفنی و مجازی نیاز به یادگیری تکنیک‌هایی دارد که یک روان شناس بایستی بتواند در این شیوه از مشاوره نیز مهارت پیدا کرده و بخوبی عمل کند. با این هدف دوره آموزشی برخط «طرح مراقبت و حمایت روانی- اجتماعی گام به گام از نوجوانان و والدین» از راه دور ویژه روان شناسان و مشاوران را برگزار خواهیم کرد. این دوره شامل دانش افزایی و آموزش به مشاوران در راستای تغییر رویه و رفتارهایی است که به بهبود وضعیت سلامت اجتماعی نوجوانان و جوانان منجر می‌شود.
کریمی با توضیح در خصوص جزئیات برگزاری این دوره تصریح کرد: این دوره‌ها به مدت ۱۲ ساعت با حضور اساتید برتر در حوزه مشاوره تلفنی برگزار می‌شود.
وی درباره سرفصل‌های این دوره، توضیح داد: آموزش مشاوره تلفنی (مراحل مشاوره تلفنی- مهارت‌های تخصصی و موانع ارتباطی- تماسهای دشوار)، کلیات دوره نوجوانی (پنج گام مراقبت روانی اجتماعی نوجوانان جوانان و والدین آنها مرتبط با کرونا)، ارزیابی مشکل و شیوه‌های مداخله در گام‌های پنج گانه مراقبت روانی اجتماعی نوجوانان، جوانان و والدین آنها از موضوعات این دوره است. در نهایت از شرکت کنندگان ارزیابی بعمل آمده و گواهینامه آموزشی از طرف سازمان یونیسف به آنان اهدا می‌شود.
مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش ادامه داد: در این دوره‌ها برای دسترسی عادلانه به آموزش برای متخصصان و روان شناسان حوزه سلامت روان در سراسر کشور حدود ۱۰۰ نفر از مدیران، روان شناسان و مشاوران شاغل در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعال و صاحب صلاحیت وزارت ورزش و جوانان انتخاب شدند تا بتوانند با کسب توانمندی لازم در خصوص ارائه مشاوره‌های تلفنی مورد نیاز نوجوانان، جوانان و والدین آنها در برابر کرونا و ارتقا سبک زندگی سالم در میان نوجوانان و جوانان از طریق رسانه‌های در دسترس مانند تلفن، اینترنت و شبکه‌های مجازی خدمات ارائه دهند.
کریمی تاکید کرد: استقبال روان شناسان و مشاوران از این دوره بسیار زیاد بوده و امیدواریم بتوانیم با تعامل با سازمان یونیسف این دوره‌ها را برای تمامی روان شناسان برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار