پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این پیام، سواد را ابزار اصلی توسعه و گامی اساسی در دستیابی به شاخص های پیشرفت و نهادینه شدن عدالت اجتماعی دانسته است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت روز جهانی سوادآموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، متن کامل پیام محمد رحمتی به شرح زیر است:

« الرّحمن، علّم القرآن، خلق الانسان، علّمه البیان »

سوادآموزی یک حق اساسی و موتور اصلی توسعه انسانی است که راه را برای استقلال، آموختن مهارت‌ها، بیان فرهنگی و مشارکت کامل در جامعه هموار می‌سازد.

8 سپتامبر روز جهانی سوادآموزی، نماد اراده تمامی کشورها در مقابله و مبارزه با جهل و آگاه‌ سازی آحاد مردم نسبت به راه‌های رشد، بالندگی و حفظ کرامت انسانی است.

بر این باورم که افق و رویکردهای سوادآموزی باید مبتنی بر تقویت اعتماد به نفس، ایجاد فرصت‌های آموزشی، گسترش استعداد و مهارت‌های بهتر برای افزایش سطح درآمد سوادآموزان و ایفای نقش بهتر آنان در فرایندهای اجتماعی؛ بازبینی و بازتعریف شود. انقلاب اسلامی ایران یکی از اهداف و برنامه های فرهنگی خود را بر ریشه کنی بی سوادی و ارتقای آگاهی و بینش عمومی بر مبنای عدالت اجتماعی پایه گذاری کرد، حرکتی که تاکنون دستاوردهای فراوانی داشته است و بسیاری از نوسوادان حتی در دورترین نقاط کشور توانستند مدارج عالی را کسب نموده و بالندگی علمی خود را به نمایش بگذارند.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌ الحسین (ع) و یاران باوفایش، با آرزوی سربلندی و سرافرازی ایران عزیز، توفیق خدمت خالصانه و کسب افتخارات غرورآفرین در این حوزه را برای تمامی دست اندرکاران خستگی ناپذیر سوادآموزی از درگاه باری تعالی مسألت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار