دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: کل جمعیت ایران سلیمانی هستند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: کل جمعیت ایران سلیمانی هستند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مینا محمدی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان زنجان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« آنان که در راه خدا کشته می‌شوند را مرده مخوانید؛ آن‌ها زنده‌اند و شما در نمی‌یابید!

با سلام به حضور رهبر بزرگوار و کسب اجازه از پیشوا و مقتدا و امام حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای. می‌خواهم چند کلمه‌ای حرف دلم را به جهان بزنم. من دختری شانزده ساله از دیار غواصان دریا دل و شهر شور و شعور حسینی هستم. با شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی باز دلم پر از غم و ناراحتی شد؛ که بار دیگر عزیزی از عزیزان کشورم، به شهادت رسید. جهانیان بدانند که ما ایرانیان قبل از این و در طی سال‌های گذشته شهدای زیادی در به ثمر رسیدن اهداف انقلاب‌مان داده‌ایم. شهید چمران، شهید شیرودی، شهید صیاد‌شیرازی، شهید حسن باقری، شهید همت و ... و باز اگر لازم باشد، خواهیم داد. چرا که ایرانی‌ها همه قاسم سلیمانی‌اند؛ به غافلان و کوته‌فکران در داخل کشور عرض می‌نمایم که چشمان‌شان را باز کنند و عمیق‌تر ببینند. آمریکایی که در دور و اطراف کشورم این همه جنایت می‌کند؛ فقط بخاطر منافع خودش می‌کوشند و به قول معروف دلشان برای ما نسوخته! از همه شهیدان که برای وطن کوشیدند سپاسگزارم و با خواندن درس‌هایم و کوشش برای یادگیری بهتر و حفظ حجاب راهشان را ادامه خواهم داد؛ و به یاری حسین(ع) زمان، رهبر آزاده‌ام خواهم شتافت. مستکبران و ظالمان جهان از جمله ترامپ بی‌مغز بدانند هزاران سلیمانی پشت نیمکت‌های مدارس نشسته‌اند و راه شهید سردار دل‌ها قاسم سلیمانی را ادامه خواهند داد. ظالمان بدانند ما ایرانی هستیم و غیرتی اسلامی داریم. من به عنوان یک دانش‌آموز وظیفه خود می‌دانم استوار چون کوه در درس‌هایم بکوشم و در آینده‌ای نه چندان دور با علم و دانشم در پیش‌برد اهداف کشورم و فرمایشات مقام معظم رهبری در خدمت کشور باشم. ترامپ و امثال ترامپ بدانند ما از اهدافمان هیچ به عقب نخواهیم نشست و اگر کسی قصد این را داشته باشد، تعرض به کشورم داشته باشد، بر دهنش خواهیم زد. سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و کل جمعیت ایران سلیمانی هستند و من نیز نقطه‌ای کوچک از این سلیمانی‌ها. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون ایران مهد شیرمردان و شیرزنان است.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار