دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: می‌خواهم به اندازه‌ خودم حاج قاسم باشم

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: می‌خواهم به اندازه‌ خودم حاج قاسم باشم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فائزه حیدری دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان زنجان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سلام اسوه‌ی ایثار و تواضع!

سلام شهید مقاومت و شجاعت!

سلام حاج قاسم!

سلیمان قلبم!

شما سردار قلب‌هایمان بودید!

ولی ای کاش زودتر از موعد شهادتتان عطر نفس‌هایتان به جان خسته ما می‌خورد... حیف که شما را زودتر نشناختیم! کاش شمیم رایحه خوش‌بوی شهادت مرا نیز در آغوش می‌گرفت تا با شما همسفر راه مولایمان ابا‌عبدلله الحسین(ع) می‌شدم. وقتی با دست بریده در آغوش مولا بودید لابد لبخند رضایت حضرت عباس‌(ع) خستگی‌هایتان را از تن رها کرد...

حاج قاسم عجب نورافکنی بودید، همه جا و همه‌کس را روشن کردید! ... شما تا وقتی پیشمان بودید، خیرتان وافر بود. ولی اینک که هم‌سفره‌ی شهدا شدید دستتان بازتر است، دستمان را بگیرید، دعایمان کنید، قلبم اسیر سیاهی‌های گناه است و جانم خسته از روزمره‌گی‌ها... حاج قاسم شما تا وقتی بودید بزرگ‌ترین افتخارتان خدمت به اسلام و مسلمین بود و اینک که رفته‌اید راهتان ما را از بیراهه‌ها بیرون می‌کشد و به راه راست می‌آورد... مطیع ولایت بودید و هدفی جز رضای خدا و ولی خدا نداشتید! حاج قاسم شاید خطا باشد، اگر بگویم می‌خواهم به اندازه‌ی خودم حاج قاسم باشم زیرا که: لا یُکلِف الله نَفساً الاّ وُسعَها! دعایم کنید تا به اندازه‌ی خودم تابع ولایت و مطیع امر خداوند باشم... سردار دل‌ها از ملاقات‌تان با ارباب بی سر صحرای کربلا برایمان بگو! بگو چگونه حضرت مولا شما را به مهمانی پذیرفت؟ از صفای بودنتان در جمع بهشتی‌ها بگو، سردار دل‌ها دلمان زیارت حسین‌(ع) می‌خواهد خدا را سپاس کربلایی در این کره خاکی هست تا دلخوش شویم که ما نیز قطره چکانی از عشق بازی‌های شهدا با سرورشان را می‌چشیم... در خلوت خود چگونه از آقایمان حسین(ع) خواستی تا شما را نیز همچون رفقایتان با دو بال شهادت به آسمان بی‌کران سعادت و همنشینی با اهل بیت‌(ع) پرواز دهد؟ چگونه در‌د و دل کردی؟ چگونه اشک ریختی؟ از عشق‌بازی‌هایتان برای ما هم بگویید... دست‌های افتاده ما نیز بگیرید... قلب‌های مرده ما را نیز زنده کنید... جان‌های خفته ما را نیز بیدار کنید... سردار دل‌ها دعایمان کن تا ما نیز مثل شما جز به شهادت از این کره خاکی بار نبندیم!»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار