در جلسه هماهنگی دبیران نماز دستگاه های اجرایی استان همدان مطرح شد:

تلاش برای برگزاری حداکثری نماز جماعت به امامت روحانیون در مدارس استان همدان

همدان (پانا) - جلسه هماهنگی دبیران نماز دستگاه های اجرایی همدان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای برگزاری حداکثری نماز جماعت به امامت روحانیون در مدارس استان همدان

این جلسه با حضور دبیران نماز دستگاه های اجرایی و در خصوص پررنگ کردن نقش نماز جماعت در دستگاه ها و ارگانهای اجرایی بخصوص مدارس، صبح امروز در محل سالن اجتماعات سازمان دانش آموزی استان همدان با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم دبیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه تصریح کرد: خادمی نماز افتخار بزرگی است اظهار کرد: اگر انسان را در جامعه به نیکی و نامی زیبا بشناسند توفیق بزرگی است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

حسنی‌حلم با بیان اینکه صراط مستقیم راهی است که به خدا منتهی می‌شود خاطرنشان کرد: این راه باعث می‌شود انسان از تمام منیت‌ها، بیراهه‌ها و سیاهچاله‎ها نجات یافته و خداوند ما را به راه قرآن و ائمه(ع) هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه راه مستقیم همان قیام کربلاست گفت: این راه مستقیم همان ۴۰ سالگی انقلاب است که برایش تلاش کردیم.

دبیر ستاد اقامه نماز در استان همدان با بیان اینکه صراط مستقیم همان راه‌های روشن امام راحل و دعوت رهبری برای رسیدن به مقصود نهایی است اظهار کرد: این نعمت را خدا در سایه تلاش و کوشش برای اقامه نماز و اهل بیت(ع) عنایت فرموده است.

وی با بیان اینکه این نعمت تضمینی نیست و باید مراقب باشیم افزود: تا زمانی که به انحراف نرویم و در رفتار و کردار ما تضاد نباشد در صراط مستقیم می‌مانیم.

حسنی‌حلم با بیان اینکه نماز یک قالب است که ساختار دارد تصریح کرد: باید از همین قواعد به انسانیت نائل شد و در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی انسان به رشد و سرمنزل مقصود رسید.

وی با بیان اینکه نماز یک وسیله سریع برای اتصال به خداوند است افزود: توسل به این فریضه جامعه را آباد می‌کند و اگر حواسمان نباشد ممکن است که این مهم را ضایع کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان در خصوص تاثیر نماز برکارمندان و شاغلین دستگاه های اجرایی گفت: افراد نماز خوان و کارمندانی که نماز اول وقت مقید هستند از آسیب ها اجتناب ورزیده و دوری می کنند و در واقع نماز سد محکمی در برابر گناهان و کژ رفتاری‌هاست.

در ادامه این جلسه محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بعنوان مدیرکل برتر در حوزه ترویج فرهنگ نماز و تقویت نماز در مدارس کشور خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در خصوص اقامه نماز همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده اند و این فرایندی دوسویه بوده است.

پورداود ادامه داد: جلسه امروز به پیشنهاد ستاد اقامه نماز استان در جهت بکار گیری هرچه بیشتر توان ارگانها و دستگاه های استان برای برگزاری هرچه بیشتر و بهتر نماز جماعت برگزار شد.

وی ادامه داد: همکاری در تامین روحانی مدارس و سخت افزار جهت برگزاری نماز جماعت برای دانش آموزان در بیش از 2500 مدرسه استان همدان به عهده ستاد اقامه نماز می باشد و این مهم تا کنون در چهارصد مدرسه انجام شده و در بقیه مدارس نماز جماعت به امامت خود معلمین و کادر مدرسه برگزار می گردد که امید است با همکاری ستاد لقلمه نماز، تعداد مدارس برگزار کننده نماز جماعت با امامت روحانیون معزز بیشتر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار