جلسه مسئولین دستگاه های متولی آموزش های مهارتی استان و مدیریت شهری؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری توسعه مهارت های کاربردی و فرهنگ اجتماعی

اصفهان(پانا)- استان اصفهان در توزیع متوازن رشته های فنی و حرفه ای جزو استان های پیشتاز در سطح کشور محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری توسعه مهارت های کاربردی و فرهنگ اجتماعی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، طی نشستی که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و سرپرست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری توسعه مهارت های کاربردی و فرهنگ اجتماعی میان دستگاه های متولی آموزش های مهارتی استان و مدیریت شهری منعقد شد.

در این نشست محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنانی اظهار کرد: استان اصفهان در توزیع متوازن رشته های فنی و حرفه ای جزو استان های پیشتاز در سطح کشور محسوب می شود. استان اصفهان با هدایت 40 درصد از دانش آموزان پایه دهم استان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نسبت به میانگین 35 % کشور جلوتر می باشد.

شایان ذکر است مهم ترین مفاد این تفاهم نامه به شرح ذیل است.

1- فراهم کردن زمینه های مشترک همکاری های علمی و آموزش مهارتی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست و مدیریت شهری

2- ارتقای سطح کمی و کیفی اجرای آموزش های مهارتی با استفاده از ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات طرفین در قالب دوره های کوتاه مدت و یا مقطع دار

3- تلاش در جهت آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و افزایش انگیزه و اقبال عمومی مردم با هدف تحصیل در دوره های مهارتی دارای مزیت نسبی اشتغال و مورد نیاز جامعه، توسط فرهنگ کسب و کار، مهارت آموزی و کارآفرینی.

4- استفاده از ظرفیت دانش پنهان و امکانات و پتانسیل های آموزشی توسط طرفین تفاهم نامه.

5- تلاش در جهت برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و المپیادهای مهارتی با محوریت های آموزش مهارتی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست و مدیریت شهری در سطح استان، ملی و بین الملل به ویژه با شهرهای خواهر خوانده شهر اصفهان توسط طرفین تفاهم نامه

6- استفاده منابع انسانی خبره طرفین در انتقال دانش، آموزش و تجربیات.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار