مظفر بیان کرد: ممنوعیت اخذ اجباری وجه برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس

آموزش و پرورش درصدد است اعتبارات بهداشتی به مدارس تخصیص دهد

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به جزئیات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مظفر بیان کرد: ممنوعیت اخذ اجباری وجه برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس

زهرا مظفر در ارتباط تلفنی با شبکه خبر به جزئیات اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس اشاره کرد که شیوه‌نامه‌های سخت‌گیرانه‌ای در این باره به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی به ۳ شاخص اصلی و مهمی که مدیران مدارس و دانش‌آموزان باید رعایت کنند اشاره کرد و گفت: مدارس باید در صورتی که آمار دانش‌آموزان بالاست، گروه‌بندی کنند، رعایت فاصله فیزیکی بین دانش‌آموزان تا ۱.۵ متر، اجبار استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان و معلمان، کوتاه شدن ساعت آموزش به ۳۵ دقیقه و ضدعفونی مجدد کلاس‌ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

مظفر با بیان اینکه کوتاه شدن زمان آموزش در دستور کار قرار گرفته است و دانش‌آموزان تنها ۳۵ دقیقه در کلاس خواهند بود عنوان کرد در زنگ تفریح، همزمان با خروج دانش‌آموزان از کلاس، ضدعفونی مجدد کلاس‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از تابستان دستورالعملی برای اولین بار ابلاغ شد که اولیای مدرسه به عنوان ناظر افتخاری ما در مدرسه هستند تاکید کرد: درخواست ما این است که همه اولیا، معلمان و دانش‌آموزان به عنوان ناظر نقش نظارتی خود را ایفا کنند.

به گفته وی در صورتیکه دانش‌آموز یا خانواده‌ای در زمینه بهداشت مدارس به مشکلی برخورد کردند، توصیه می‌شود به ناظر ما در مدارس اطلاع دهند تا با مدیر مدرسه در جریان قرار داده شود. همچنین در پورتال آموزش و پرورش، از طریق گزینه ثبت شکایت، گزارش خود را ثبت کند.

مظفر خبر داد وزارت آموزش و پرورش درصدد است اعتبارات بهداشتی به مدارس تخصیص دهد لذا ممکن است در مسیر تخصیص این اعتبارات آموزشی و پرورشی نیازمند کمک خیرین و اولیای دانش‌آموزان باشیم. دریافت وجه و مبلغی از والدین به صورت اجباری برای تهیه اقلام بهداشتی مدارس صددرصد ممنوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار