برگزاری شانزدهمین کنگره شب شعر عاشورایی در شهر تهران

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری شانزدهمین کنگره شب شعر عاشورایی در  دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان علامه حلی یک تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شانزدهمین کنگره شب شعر عاشورایی در شهر تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، ولی پوری گفت: یکی از نکاتی که در این مدارس نخبه‌پرور مغفول مانده بود این است که عده‌ای بچه‌های این مدارس را تک‌بعدی می‌دانند در حالی که این موضوع بی‌انصافی است.مقام معظم رهبری توجه ویژ‌ه‌ای به نخبگان دارند، حتی کتابی به نام «رهبر و استعدادهای درخشان» نوشته شده که در آن مسائل خوبی مطرح شده است. مطابق با سند تحول بنیادین مهم ترین هدف تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه است که در مورد نخبگان قطعا اهمیت بیشتری دارد که در تربیت تمام ساحتی اتفاق می افتد و باید علاوه برمراتب علمی به موارد تربیتی هم توجه کرد. به عنوان مثال در تربیت اعتقادی در این مدارس می توان به دانش آموز سیدمحمدمهدی حاتمی اشاره کرد که پس از کسب مدال نقره شصت امین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹لندن بر روی پل لندن و در حالی که انظار عمومی شاهد بودند نماز ظهر خود رادر اول وقت شرعی اقامه کرد.

همچنین افزود: هرسال بیش از 10 کنگره عاشورایی در سطح کشور برگزار می‌شود اما یکی از تمایزهای این کنگره بخش دانش‌‌آموزی آن است. از آنجا که برگزارکننده این رویداد آموزش و پرورش است طبیعتا بخش جداگانه دانش‌آموزی وجود دارد و عمدتا آثار جدی نیز می‌رسد.

مهدی رضوی امیری، دبیر جشنواره و مدیردبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان علامه حلی یک تهران از اهدای تندیس «نخل میثم» خبر داد و گفت: امسال این کنگره علاوه بر بخش اصلی، که شعر عاشورایی است در بخش ویژه کنگره شعر عاشورایی دبیرستان علامه حلی امسال بخش مربوط به شهید سردار سلیمانی است و شاعران می‌توانند آثارشان را ارسال کنند. یکی از ویژگی های این رویداد این است که در اختتامیه این کنگره وجود دارد فرصت دادن به جوانان و نوجوانان است تا بتوانند در برابر اساتیدی همچون آقای مجاهدی، اسفندقه، حبیبی و ... بتوانند شعر بخوانند و هنرشان را نشان بدهند.

مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه خواهد بود و اختتامیه در تاریخ 24 مهرماه ۱۳۹۹هجری شمسی مطابق با 27 صفر المظفر سال 1442هجری قمریبرگزار می‌شود.

این رویداد به میزبانی دبیرستان علامه حلی و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، حوزه هنری و مجمع شاعران اهل بیت برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار