ترامپ وزیر دفاع آمریکا را برکنار می‌کند

تهران (پانا) - اختلافات میان ترامپ و وزیر دفاعش از زمان اعتراض‌ها در آمریکا پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی شدت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ وزیر دفاع آمریکا را برکنار می‌کند

به گزارش جماران از ان‌بی‌سی، برخی منابع در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفتند که وی از عملکرد «مارک اسپر» وزیر دفاع خود ناراضی است و قصد دارد «روبرت ویلکی» وزیر امور کهنه سربازان را جایگزین او کند.

سه مسئول بلندپایه در دولت آمریکا گفتند که ترامپ به این نتیجه رسیده است که ضرورت دارد اسپر از مقامش به عنوان وزیر دفاع برکنار شود و ماه پیش در کاخ سفید این مساله را با ویلکی به طور مستقیم مورد بررسی قرار داد.

این منابع تأکید کردند که رایزنی ترامپ با ویلکی به امکان تعیین ویلکی به عنوان سرپرست وزارت دفاع (پنتاگون) بلافاصله پس از برکناری اسپر پرداخته است با وجود این انجام تغییرات در فرماندهی پنتاگون قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر آینده، کمی بعید به نظر می‌رسد.

این در حالی است که خبرگزاری بلومبرگ در اوایل ماه آگوست پیش گزارش داد که ترامپ در حال بررسی امکان برکناری اسپر از مقامش به عنوان وزیر دفاع در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. همچنین فرمانده پنتاگون به افراد نزدیک خود اطلاع داده است که بدون در نظر گرفتن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آینده وی قصد دارد از مقام خود استعفا دهد.

در ماه ژوئن نیز ان‌بی‌سی گزارش داد که ترامپ احتمال برکناری اسپر را به شکل فوری به دلیل اختلافات بزرگ بین آن‌ها درباره اعتراض‌هایی که پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به وقوع پیوست، بررسی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار