توسعه طرح‌های پلی‌پروپیلنی با دانش‌فنی ایرانی

تهران(پانا) - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر نقش پررنگ و تأثیرگذار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مسیر توسعه هوشمند و پایدار صنعت پتروشیمی، تأکید می ‌کند و می‌گوید براثر تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری در تأمین کاتالیست‌های مهم، کشور از واردات بی‌نیاز و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در این حوزه محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه طرح‌های پلی‌پروپیلنی با دانش‌فنی ایرانی

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «بهزاد محمدی» با مروری بر اهداف جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی،افزود: با برنامه‌ریزی‌های راهبردی که انجام شده، این نوید را می‌توان داد که صنعت پتروشیمی به سمت هوشمندسازی بیشتر سوق پیدا کرده و بر این مبنا مسیر توسعه این صنعت تاب‌آوری بالاتر و آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح‌های فعال و در حال اجرا در قالب جهش دوم و سوم و اجرای راهبردهای برنامه‌ریزی‌شده تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور به ۱۳۴ مجتمع و ظرفیت تولید به ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ می‌رسد، افزود: با سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده تعریف طرح‌های جدید پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک‌های پایه این صنعت نظیر متانول سوق داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر نقش پررنگ و تأثیرگذار شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مسیر توسعه هوشمند و پایدار صنعت پتروشیمی، تأکید کرد و گفت: براثر تلاش‌های شرکت پژوهش و فناوری در تأمین کاتالیست‌های مهم، کشور از واردات بی‌نیاز و اتفاق‌های بسیار مهم و ارزنده‌ای در این حوزه محقق می‌شود.

محمدی با بیان اینکه توسعه طرح‌های تولید پروپیلن در بخش‌های فرآیندی و تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز هم‌اکنون با دانش فنی ایرانی در مجتمع‌های پتروشیمی اجرا می‌شود، افزود: واحد نیمه‌صنعتی تولید پروپیلن از متانول در منطقه ماهشهر و واحد پلی‌پروپیلن صنعتی در مرکز اراک فعال شده اند.

به گفته وی، دو واحد فعال شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ماهشهر و اراک به‌زودی آماده بازدید سرمایه‌گذاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار