شورای ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری تشکیل شد

شهرری(پانا) - شورای ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، جمعی از نخبگان قرآنی و مسئولین شهرستان ری در محل فرمانداری ری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای ترویج فرهنگ قرآنی شهرستان ری تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست گفت: امروز ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی از اولویت هاست زیرا مبنای زندگی و تصمیم گیری ما مسلمانان قرآن کریم است.

او اضافه کرد: اگر جامعه از قرآن دور شود، آسیب های جبران ناپذیری به بدنه اجتماع وارد می شود و بهترین راه و روش زندگی را قرآن برای ما بیان کرده است.

توکلی هماهنگی و برنامه ریزی در جهت شناسایی ظرفیت ها و ترویج امور قرآنی، ایجاد بانک اطلاعاتی فعالان و نخبنگان قرآنی، استفاده از تجربیات گذشته، بهره برداری از فضای مجازی و تنظیم تقویم کاری از فعالیت های قرآنی را از برنامه های این شورا بیان کرد.

سید حسن صفوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی گفت: این شورا در سال 1388 تشکیل شد و در قالب ری؛ شهر نمونه قرآنی برنامه هایی برای مدارس، مساجد، ادارات، خانواده ها و فضای شهری تدوین و اجرا شد ولی متاسفانه در سال های بعد، پیگیری نشد.

او ادامه داد: در دوره جدید باید فعالیت های قرآنی از جمله: آموزش عمومی، آموزش تخصصی عالی، انجام پژوهش های کاربردی، فعالیت های ترغیبی و ترویجی و تجلیل از نخبگان در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار