در دیدار وزیر امور خارجه سوئیس مطرح شد؛

ظریف: بازگشت به تجارت عادی خارجی اولویت مهم ایران و جهان است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه از تلاش‌های سوئیس برای ارتقای روابط دوجانبه قدردانی کرد و بازگشت به تجارت عادی خارجی را اولویتی مهم برای ایران و جهان دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: بازگشت به تجارت عادی خارجی اولویت مهم ایران و جهان است

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و ایگنازیا کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی شامل موضوعات و مسائل مرتبط با سوریه، یمن، روابط تجاری میان دو کشور، کانال مالی سوییس را مورد بررسی قرار دادند.

وزیران خارجه ایران و سوئیس در این دیدار همچنین درباره برجام و سیاست‌های خصمانه ایالات متحده در راستای خرابکاری در روابط عادی سیاسی و اقتصاد خارجی ایران تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار با ابراز خرسندی از برگزاری یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و سوییس، از تلاش‌های این کشور در جهت ارتقاء روابط دوجانبه قدردانی کرد و در عین حال بازگشت به تجارت عادی خارجی را اولویتی مهم برای ایران و جهان دانست.

وزیر امور خارجه سوییس هم در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور تعهد سوییس در خصوص برجام و گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار داد.

ایگنازیا کاسیس در روز نخست سفر خود به ایران به اصفهان سفر و از برخی از مناطق تاریخی این شهر نیز بازدید کرد.

وی روز گذشته با محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد و بعد از آن در مراسم صد سال رابطه ایران و سوئیس در باغ موزه نگارستان شرکت کرد.

ایگنازیا کاسیس عصر امروز هم با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار