رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

ارزیابی سلامت بیش از 36 هزار نوآموز آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی خبر داد از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون 36 هزار و 316 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی سلامت بیش از 36 هزار نوآموز آذربایجان غربی

به گزارش اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، «عیسی محمدی» با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 4 مرداد ماه به طور رسمی در استان آغاز ‌شد؛ اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 50هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند که تا پابان شهریور، 98 درصد هدف گذاری استان و به تعداد 48 هزار نفر نوبت دهی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خاطرنشان کرد: طرح سنجش در دو سطح اولیه و تخصصی انجام خواهد می شود.

وی افزود: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون 36 هزار و 316 نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد 4424 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاههای تخصصی ارجاع داده شده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان در قالب این طرح از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به راه اندازی 45 پایگاه سنجش سلامت در سطح استان، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در این پایگاه ها پیش بینی شده و روزانه فقط 20 نوآموز به فاصله های زمانی نیم ساعت نوبت دهی و ارزیابی خواهند شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تاکنون 4168 مورد دانش‌آموز بصورت رایگان ارزیابی شده است که از این تعداد 2184 نفر دانش آموزان عشایری استان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر اهمیت انجام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان، گفت: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیای نوآموزان در افزایش بهره وری و ارتقای کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است.

در سال گذشته 61 هزار و 545 نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که از این تعداد 49 هزار و 719 نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و 11 هزار و 826 نفر نیز پیش دبستانی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار