تداوم اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در فارس

شیراز(پانا)-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از ادامه اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در شهرستان های فراشبند، کوار ،زرین دشت، رستم و قیر و کارزین در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تداوم اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در فارس

بهزاد نوروزی چگینی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان فراشبند، با اشاره به نامگذاری 8 سپتامبر به عنوان روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی، گفت: این اقدام نشان از ضرورت و اهمیت توجه به علم، آموزش و دانایی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: اهتمام تمام اندیشمندان و نخبگان جهان بر لزوم آموزش مقدماتی علم و سواد به بزرگسالان، نشان دهنده نقش غیر قابل انکار سواد در همه ابعاد زندگی انسان‌ها دارد و این مسأله تا جایی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته که سواد را به عنوان یکی از معیارهای توسعه یا عدم توسعه یافتگی کشورها می‌دانند.

او با اشاره به اجرای موفق و مؤثر طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در 5 شهرستان استان فارس گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های موفق و مؤثر در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی در سال 98 در شهرستان‌های فراشبند، کوار، زرین دشت، رستم و قیر و کارزین اجرا شد.

نوروزی اجرای طرح شتاب بخشی به سواد آموزی را فرصت مغتنمی دانست تا بازماندگان از تحصیل که به هر دلیل از سواد محروم شد‌ه‌اند و وارد چرخه زندگی و گرفتاری‌ها و مشغله‌های ناشی از آن شده اند، بتوانند بار دیگر با استفاده از این طرح در کلاس‌های سوادآموزی حضور یافته و باسواد شوند.

به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس این طرح در سال 1399 نیز با قوت در 5 شهرستان یاد شده پیگیری خواهد شد و با عنایت به نرخ بی‌سوادی و تعداد افراد بیسواد موجود در شهرستان فراشبند و برای تسریع در روند اجرای طرح ها و برنامه های سوادآموزی، ضروری است حداقل یک مرکز یادگیری محلی در این شهرستان دایر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار