مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبرداد:

تحصیل یک هزار و صد سوادآموز در دوره تحکیم سوادآموزی

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرروش شهرستانهای استان تهران اعلام کرد توجه به موضوع سوادآموزی به عنوان محور برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است و آموزش و پرورش شهرستانهای تهران علاوه بر سایر دوره‌ها، تحصیل یک هزار و صد سوادآموز در دوره تحکیم سوادآموزی را در برنامه اجرایی دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل یک هزار و صد سوادآموز در دوره تحکیم سوادآموزی

محمد صیدلو در روز جهانی سوادآموزی با قدردانی از تلاش‌های ارزنده در مجموعه معاونت سوادآموزی شهرستانهای تهران افزود: جایگاه سوادآموزی و تحصیل علم در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست، چرا که اساسا دین اسلام با امر به خواندن اعلام وجود کرد. در نخستین گوهرهای آسمانی‌اش پس از توحید، از تعلیم و قلم سخن به میان آمده است و اسلام پرچمدار مبارزه با بی‌سوادی است. پیامبراسلام(ص) در نخستین اقدام خود پس از اولین پیکار نظامی با مشرکان، آموزش خواندن و نوشتن به 10 مسلمان را بهای آزادی اسیران باسواد اعلام می کند و با این دستور، در عمل پرچمدار مبارزه با بی سوادی می شوند.

او یکی از شاخص‌های رشد و کیفیت زندگی در همه جوامع را میزان بهره ‌مندی مردم آن کشور از سواد نوشتن و خواندن اعلام کرد و گفت: بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است.

صیدلو تاکید کرد: هر چه افراد جامعه به سمت باسواد شدن پیش بروند، یقیناً سیر تحول و رویکرد آن جامعه به سمت مفهوم توسعه سریعتر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یادآورشد: بدون تردید جامعه‌ای سعادتمند است که به سلاح علم و ایمان مجهز باشد و وظیفه مربیان و آموزش‌دهندگان آن است که این دو بال را به طور موزون و هماهنگ در سوادآموزان تقویت کنند، تا از این طریق بتوانیم جامعه متعادل و سعادتمندی داشته باشیم.

او در پایان گفت: هم اکنون 12هزار سوادآموز در دوره‌های مبتدی، تحکیمی و انتقالی از دوره، درشهرستانهای تهران مشغول تحصیل هستند که این مهم نشان از تلاش و همت مجموعه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در تحقق برنامه‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار