نوروزی شهردار اصفهان:

در حوزه حمل و نقل تلاش می‌کنیم احداث خط دو مترو با سرعت انجام شود

اصفهان ( پانا) - شهردار اصفهان اعلام کرد برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بر روی سایت شفافیت شهرداری قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند از این طریق ششمین برنامه پنج ساله شهر را رصد کرده و عملکرد ناشی از این برنامه را سنجش و نقد کنند که با این اقدام نظارت همگانی بر حسن اجرای برنامه‌ها را در شهرداری ایجاد کرده‌ایم.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه حمل و نقل تلاش می‌کنیم احداث خط دو مترو با سرعت انجام شود

قدرت‌الله نوروزی در حاشیه یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ برای بررسی و تصویب تقدیم شورای شهر شد، اظهار کرد: این برنامه راهبردی به عنوان ششمین برنامه پنج ساله شهر از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در گفت و گو با ذی‌نفعان شکل گرفته و در تدوین آن از نظرات اساتید، مردم، گروه‌های تخصصی استفاده شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی مانند پلیس و اداره کل راه و شهرسازی در شکل‌گیری این برنامه نقش مؤثری داشته‌اند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ یک برنامه نتیجه‌محور و سنجش‌پذیر است، گفت: هدف از زیست پذیر شدن شهر افزایش کیفیت زندگی در شهر برای تمام شهروندان است.

وی ادامه داد: هدف از رقابت‌پذیر شدن شهر این است که کارآفرینان و بخش‌های مختلف اقتصادی بتوانند توانمندی‌های خود را عرضه کنند و در یک فضای منصفانه و عادلانه به رقابت بپردازند که دستاورد این رقابت‌ها افزایش کیفیت خدمات در شهر و هم‌زیستی بهتر برای شهروندان است.

نوروزی خاطرنشان کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بر روی سایت شفافیت شهرداری قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند از این طریق ششمین برنامه پنج ساله شهر را رصد کرده و عملکرد ناشی از این برنامه را سنجش و نقد کنند که با این اقدام نظارت همگانی بر حسن اجرای برنامه‌ها را در شهرداری ایجاد کرده‌ایم؛ این فضا در سال‌های آینده می‌تواند کمک خوبی به شهروندان و بهبود خدمات در شهر کند و مدیران را تحت نظارت منظر عمومی قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آینده شهر، اظهار کرد: درصدد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعریف پروژه‌های جدید برای شهر هستیم.

شهردار اصفهان گفت: پروژه رینگ چهارم ایجاد یک حلقه حفاظتی ۵۰ کیلومتری در شهر و ۲۵ کیلومتر خارج از محدوده اصفهان با عبور از چند شهر اطراف اصفهان است که پس از تکمیل، کاهش آلودگی هوا و ترافیک را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل تلاش می‌کنیم احداث خط دو مترو با سرعت انجام شود تا بخش سیویل و سفت‌کاری آن به اتمام برسد و برای تجهیزات و برق قطارها نیز مذاکراتی انجام شده و برای ۵۶۰ میلیون یورو فایناسوری انتخاب شده است.

نوروزی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای حوزه حمل و نقل در نظر گرفته‌ایم تا شاهد کلنگ‌زنی پروژه تراموا برای نخستین بار در کشور باشیم، افزود: تراموا یک کار جدید در شهر اصفهان خواهد بود، البته دیدگاه‌های مخالف و نظرات متفاوتی در این باره وجود دارد از این رو تلاش می‌کنیم به جمع بندی نهایی برسیم؛ این نکته حائز اهمیت است در شرایط کنونی که تأمین مالی کار دشواری است، شهرداری این پروژه را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در داخل شهر نیز اقدامات جدیدی آغاز شده و درصدد هستیم پل‌های سطح رودخانه از حالت فعلی خارج شود، ادامه داد: در این راستا طراحی‌های لازم انجام شده است. همچنین برای ایجاد تغییرات در میدان‌ها و زیباسازی شهر برنامه‌ریزی شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای پروژه پیرایش شهری در مناطق ۱۵ گانه شهری، افزود: از شهروندان ساکن و کسبه خیابان‌هایی که در آنها طرح پیرایش شهری اجرا می‌شود انتظار مشارکت بیشتر داریم.

وی با بیان اینکه در آینده یک حلقه بزرگ از دوچرخه سواری در همه مناطق شهر تبدیل به یک شبکه دوچرخه سواری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز تلاش می‌کنیم تا شاهد نشاط اجتماعی بیشتر باشیم و سرزندگی رونق پیدا کند تا همه شهروندان در یک فضای امن با آسایش و آرامش زندگی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار