ساحل خزر در بندرکیاشهر پاکسازی شد

رشت (پانا) - شهردار بندرکیاشهر عنوان کرد ساحل خزر در منطقه پل چوبی تا پیست موتور سواری بندرکیاشهر، توسط دوستداران طبیعت و علاقه مندان به محیط زیست از زباله پاکسازی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ساحل خزر در  بندرکیاشهر پاکسازی شد

به گزارش ایرنا، شهردار بندر کیاشهر با اشاره به اینکه این اقدام ارزشمند با شعار حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی و پیوند دهنده نسل امروز با نسل فرداست انجام شد، گفت: جمعی از حامیان محیط زیست، ورزشکاران و کوهنوردان هیئت کوهنوردی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در پاکسازی سواحل بندرکیاشهر شرکت داشتند.

وی ترویج فرهنگ پاکسازی محیط زیست را از اهداف این طرح خودجوش دانست و اظهار کرد: مشارکت عمومی در پاکیزه نگه داشتن و حفظ محیط زیست نقشی موثر دارد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن زباله در این منطقه یادآور شد: این زباله ها بصورت غیر اصولی در منطقه کاجستان از مناطق طبیعی و گردشگری بندرکیاشهر دفع می شود.

وی با تاکید بر اینکه انباشت غیر اصولی زباله های صنعتی و خانگی طبیعت این منطقه را با تهدید روبرو کرده خاطر نشان کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست باید در جامعه ارتقاء یابد، ضمن آنکه از مسافران و گردشگران انتظار می رود از رها کردن زباله در مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه خودداری کنند.

بندرکیاشهر با داشتن مناطق طبیعی و گردشگری چون ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی، اسکله، پل چوبی، مرداب، پارک های جنگلی و ساحلی یکی از کانون های گردشگری استان گیلان است.

این بخش یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه بوده و با داشتن ۳۲ روستا و حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

شهر بندرکیاشهر حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار