صالح: تدوین محتوا و شاخص‌های آموزشی مهد کودک‌ها با وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی خبر داد برای اداره مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها با سازمان بهزیستی گفت‌وگو‌هایی مفیدی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
صالح: تدوین محتوا و شاخص‌های آموزشی مهد کودک‌ها با وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به نقل از شبکه خبر ؛ سعید صالح، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در برنامه‌های گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: در بند ۲سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی مولد سرمایه اجتماعی و عهده دار اجرای سیاست‌های مصوب از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه به عنوان یک امر حاکمیتی اشاره شده است.

صالح گفت: در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۵تدوین شاخص‌های آموزشی و پرورشی مهد‌های کودک در حوزه وظایف آموزش و پرورش است و درهمان تبصره، تدوین آئین نامه آن بر عهده هئیت دولت قرارداد.

او گفت: این آئین نامه در اواخر اردیبهشت ماه به تصویب دولت رسید و وزارت آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این سیاست، آئین نامه این قانون را تدوین وبه دولت ارائه و در دولت تصویب شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: بعد از ابلاغ قانون دو طرح پژوهشی در مجموع آموزش و پرورش برای تدوین این شاخص‌ها طرحی شد که اختلاف نظری بین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در نوع ورود و محتوای دستگاهی بین مهد کودک‌ها و پیش دبستان‌ها وجود داشت.

صالح گفت: درپیش دبستانی‌ها، چون در اختیار مجموع وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت، چهار چوب نظارت در شورای سیاست گذاری برای پیش دبستانی‌ها تدوین و ابلاغ شد و در بحث نیروی انسانی و محتوا هم طراحی و ابلاغ شد. تا زمان صدور و تصویب این آئین نامه امکان نظارت فیزیکی و ورود وزارت آموزش و پرورش بر مهد کودک‌ها کمتر داده می‌شد. برای اداره مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها با سازمان بهزیستی گفت‌وگو‌هایی مفیدی انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار