مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

ثبت‌نام ۷۵ درصد آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات کرونایی

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اعلام کرد کرونا سبب آسیب اقتصادی به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این استان شده که در راستای جبران بخشی از آن ۷۵ درصد این آموزشگاه‌ها برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت‌نام کردند.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۷۵ درصد آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات کرونایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: کرونا سبب آسیب اقتصادی به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این استان شده که در راستای جبران بخشی از آن ۷۵ درصد این آموزشگاه‌ها برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت‌نام کردند.

محمدرضا انصاری اظهار کرد: سال‌های گذشته دنیا به سطحی از تکنولوژی رسیده بود که جهش ژنتیک می‌کردند ولی با بروز و شیوع بیماری کرونا همه کشورها عاجز شده‌اند، به ‌طوری که ویروس کرونا همه ابعاد اجتماع و دنیا را تحت سلطه خود درآورده است.

این مسئول با بیان اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طبق تصمیم‌های ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس عمل می‌کند، تصریح کرد: دوره‌ها و آموزش‌های عملی فنی و حرفه‌ای استان نیز با مساعد شدن شرایط کرونایی استان و توافق ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی با تعداد محدود برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در دوران شیوع کرونا با توجه به تعطیلی موقتی آنان دچار زیان شده‌اند، ادامه داد: بخش غیردولتی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در شرایط ویژه‌ای قرار دارند و از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند، زیرا اکثر آنان مستاجر هستند ولی همچنان خود را مکلف به پیروی از ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابه با کرونا ویروس می‌دانند.

انصاری با بیان اینکه ۷۵ درصد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان برای دریافت تسهیلات کرونایی اقدام کرده‌اند و ۲۵ درصد باقی نیز در ثبت دریافت تسهیلات کرونایی مشکل داشتند که به‌زودی رفع خواهد شد، اظهار کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های اجتماعی و قبول نکردن شرایط کرونایی موجود اول به سلامت خود و سپس به سلامت دیگران آسیب می‌رساند و از لحاظ شرایط حاکم بر جامعه همه جامعه تحت فشار قرار دارند.

وی با اشاره به تولید ماسک در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان، افزود: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به تولید ماسک کرده و ۱۴۰ نفر در این خصوص مشغول شده‌اند، همچنین ماسک‌های تولید شده در این کارگاه‌ها بهداشتی بوده و به مدت ۷۲ ساعت استریل شده و آزمایش‌هایی نیز بر روی آنان انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر از طریق آموزش و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان به شرکت تولید سرجین‌بافت زنجان معرفی و مشغول به کار شده‌اند، تصریح کرد: ماسک‌های تولیدی با قیمت تمام شده در اختیار انجمن داروسازان استان یا سایر واحدهای عرضه ماسک داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان در رابطه با کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری فنی‌ و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: در هر شهرستان یک مرکز شکوفایی، خلاقیت و نوآوری فنی‌ و حرفه‌ای با رویکرد کارآفرینی مهارت‌محور توسط حمایت‌های مالی و اقتصادی پارک علم و فناوری استان و با استفاده از ظرفیت و فضای کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار