دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: آسوده باش که فرزندانت بیدار هستند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: آسوده باش که فرزندانت بیدار هستند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم زهرا احمدی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان زنجان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« خدای عزیز و مهربانم آرزوی شهادت، آرزوی حاج قاسم بود و به آرزوی خود رسید. مرا نیز در زمره‌ی شهدای اسلام قرار بده یا به قول سردار شهیدمان، خدایا مرا پاکیزه بپذیر!

شهید بزرگوارم نمی‌دانم شما را چگونه خطاب کنم. عنوان پدر را بدهم یا برادر؟ چون به من و دیگر فرزندان ایران به چشم پدرانه نگریستید و برادرانه از ما در مقابل دشمنان جنایتکار حمایت کردید. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که اگر چه آمریکای جنایتکار بسیار سفاکانه شما را به شهادت رساند، ولی شادی‌شان زیاد طول نکشید زیرا حتی ذره‌ای فکرش را هم نمی‌کرد که از قطره قطره خونتان هزاران قاسم سلیمانی به پا خیزد. دشمن با شهادتت، قاسم سلیمانی وجود همه‌ی ما دانش‌آموزان، مردان و زنان جامعه را بیدار کرد. آمریکا فکرش را نمی‌کرد که شهادت شما آتشی را در دلمان براندازد که حتی مرگ ترامپ نیز آن را خاموش نکند.

سردار شهیدم من نیز آرزوی شهادت را در دل می‌پرورانم همانند شما خدمت به مردم را در ذهنم پرورش می‌دهم و در فکر انتقام خون شما و یارانتان هستم. سردار عزیزم عشق به وطن را از شما آموختم. آموختم که در هر شرایط سیاسی یا اقتصادی ایران، ایران ماست و خاکش زادگاه‌مان و بوسه بر هر ذره از خاکش باید بزنم. از شما آموختم که رهبرم را بیشتر از جانم دوست بدارم و جانم را فدای ایشان بکنم. سردار شهیدم می‌دانم که همانند شما نخواهم بود ولی می‌گویم‌‌ پدر شهیدم آرام بخواب و سلام ما را به پیامبر برسان. آسوده باش که فرزندانت بیدار هستند و از رهبری و انقلاب محافظت می‌کنند حتی اگر در خواب باشند.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار