فولادوند: شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، فقط آموزش مجازی ارائه دهند

طاهری‌فر: این اختیار به خانواده‌ها داده شده است که فرزندان‌شان در مدرسه حاضر نشوند و به همین دلیل شرایط را مهیا کردیم که به صورت مجازی، دروس را از منزل خود دریافت کنند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه از یک ماه پیش دستورالعمل بازگشایی مدارس به مدیران استان‌ها ارسال شد عنوان کرد در این دستورالعمل نحوه بازگشایی مدارس در شرایط سفید، زرد و قرمز راتوضیح دادیم و اعلام کردیم در وضعیت قرمز، مدارس باید آموزش مجازی ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: شهرهایی که وضعیت قرمز دارند، فقط آموزش مجازی ارائه دهند

برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بازگشایی مدارس در بحران کرونا با امیر طاهری فر مدیر مدرسه شهید علی محمدی تهران و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران به روی آنتن رفت.

امیر طاهری فر درباره اقدامات مدرسه شهید علی محمدی در روز بازگشایی مدارس گفت: براساس دستوری که وزیر داشت، مدرسه را باز کردیم و برخی از کلاس‌ها تشکیل شد. البته شرایط موجود و اضطراب و استرسی که در جامعه وجود دارد، باعث شده برخی از خانواده‌ها راضی به فرستادن فرزندان خود به مدارس نباشند.

وی درباره میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس در نخستین روز سال تحصیلی اظهار کرد: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از دانش‌آموزان در روز بازگشایی مدارس در مدرسه شهید علی محمدی حضور داشتند.

مدیر مدرسه شهید محمدی استان تهران درباره شرایط دانش‌آموزانی که به مدرسه نمی‌آیند توضیح داد و بیان کرد: این اختیار به خانواده‌ها داده شده است که فرزندان‌شان در مدرسه حاضر نشوند و به همین دلیل شرایط را مهیا کردیم که به صورت مجازی، دروس را از منزل خود دریافت کنند.

وی درباره بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور تصریح کرد: نسبت به بازگشایی مدارس در این تاریخ، غافلگیر شدیم و‌ ای کاش مدتی زودتر این مسئله به مدارس اعلام و ابلاغ می‌شد تا مدارس بتوانند خود را با شرایط بهتری به ویژه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده می‌کردند.

در ادامه فولادوند با اشاره به اینکه یک ماه پیش دستورالعمل بازگشایی مدارس به مدیران مدرسه‌ها و آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده بود، گفت: در این دستورالعمل، نحوه بازگشایی مدارس را در سه شرایط سفید، زرد و قرمز توضیح داده‌ایم. بر این اساس، در شرایطی که شهر دارای وضعیت قرمز باشد، مدارس باید آموزش مجازی را در دستور کار قرار دهند.

وی در عین حال اضافه کرد: دانش‌آموزی که سال اول است و هنوز مدرسه را نمی‌شناسد و یا دانش‌آموزی که از مقطع ششم ابتدایی که تک معلم است، وارد مقطع هفتم شده است و برای هر درس یک معلم دارد، دارای شرایطی هستند که باید مقدماتی را برای ورود این بچه‌ها به مدارس فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به فعال سازی شبکه شاد بیان کرد: شبکه شاد بدون تردید معایبی داشت و این مشکلات و معایب را می‌پذیریم زیرا شبکه ملی که به تازگی و در پی شرایطی ویژه افتتاح شده، مسلماً دارای نقص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار