مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

برگزاری بیش از ۷۷۰ مراسم عزاداری در دهه اول محرم

بیرجند (پانا)- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در دهه اول محرم امسال، ۷۷۶ مراسم سخنرانی و عزاداری در شهرستانهای استان از محل موقوفات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از ۷۷۰ مراسم عزاداری در دهه اول محرم

حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت:۲۰ هزار و ۲۶۰پرس غذای گرم از محل عواید موقوفات بین عزاداران توزیع شد.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: بیش‌از ۱۷ هزار پرس غذا هم از طریق خیرین توزیع و در مجموع بیش از ۳۷ هزار پرس غذا به عزاداران داده شد.

او گفت: ۶۰ مبلغ دینی، کار سخنرانی و عزاداری را در سطح استان برعهده داشتند و ۷۷۶ مجلس سخنرانی و عزاداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام بخشی پور گفت: بعضی از موقوفات نیت آب شرب داشتند که از محل عواید این موقوفات، ۹ هزار بسته آب معدنی در شهرستان بیرجند در دو روز تاسوعا و عاشورا بین عزاداران توزیع گردیدکه در مجموع ۳۰ هزار و ۱۲۰ بسته آب معدنی در شهرستان های استان در روز تاسوعا و عاشورا به عزاداران حسینی اعطا شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:3 هزار و ۴۷۸ سبد غذایی نیز بین نیازمندان در روستاها توزیع شد.

او گفت: از آنجایی که امسال توزیع مواد بهداشتی در دستور کار قرار داشت ، ۱۵ هزار و ۵۷۶ بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی از محل عواید موقوفات با نیت های بهداشتی به عزاداران امام حسین (ع) داده شد.
حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در ۴۸ بقعه خراسان جنوبی مراسم سوگواره عاشورایی برگزار شد و در شب عاشورا ندای لبیک یا حسین در ۱۲ بقعه سر داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار